Od 21. avgusta 2023. godine, sva novoregistrovana komercijalna vozila ukupne težine veće od 3,5 tone moraju biti opremljena drugom verzijom inteligentnog tahografa.
Prvih pet serija tahografa fokusiralo se na uticaj različitih mera Paketa mobilnosti EU na radne uslove evropskih vozača kamiona. U okviru specijalnog emitovanja bavimo se stoga ključnom „komponentom“ paketa mobilnosti u šestoj epizodi: novim inteligentnim brzinometrom druge verzije, koji se naravno dosta menja i u pogledu kontrola.
Od 21. avgusta 2023. godine, sva novoregistrovana komercijalna vozila ukupne težine veće od 3,5 tone moraju biti opremljena drugom verzijom inteligentnog tahografa.
Prvih pet serija tahografa fokusiralo se na uticaj različitih mera Paketa mobilnosti EU na radne uslove evropskih vozača kamiona. U okviru specijalnog emitovanja bavimo se stoga ključnom „komponentom“ paketa mobilnosti u šestoj epizodi: novim inteligentnim brzinometrom druge verzije, koji se naravno dosta menja i u pogledu kontrola.
2023. godine sva nova vozila, 2025. godine
Provedbena uredba iz Bruxellesa (EU 2021/1228) obavezuje da od 21. augusta 2023. godine sva novoregistrovana komercijalna vozila ukupne mase veće od 3,5 tone moraju biti opremljena inteligentnim tahografima druge verzije. Do avgusta 2025. godine uslediće postojeća vozila koja će se koristiti preko granica. Ono što je novo je da će sva komercijalna vozila ukupne težine između 2,5 i 3,5 tone koja voze preko granica takođe zahtevati tahograf od jula 2026. godine. Početkom juna ove godine, Continental je dobio odobrenje tipa od Nemačke federalne uprave za motorni saobraćaj (KBA) za VDO DTCO 4.1 tahograf. Isporuke proizvođačima originalne opreme (OEM), proizvođačima kamiona, su počele. DTCO 4.1 koristi podatke iz evropskog satelitskog navigacionog sistema Galileo, koji će u budućnosti ponuditi dodatni plus u pogledu bezbednosti podataka. „Nadali smo se da će nam operater pružiti autentifikaciju podataka o poziciji Galileo već od lansiranja na tržište u avgustu,“ kaže Continental. Budući da to nije bilo moguće, Evropska komisija je osigurala pravnu sigurnost u ovoj prelaznoj fazi u korist svih strana uključenih kroz nedavno usvojenu Provedbenu uredbu (EU) 2023/980. U stvari, to znači da je ažuriranje DTCO 4.1 već instaliranog u isporučenom kamionu dovoljno da se postigne potpuna funkcionalnost.
„U lekciji brzinomera, dakle, govorimo o tehničkim promenama verzije 2 u odnosu na verziju 1,“ kaže Götz Bopp, „i iz toga proizilaze promene i poboljšanja koja će rezultirati za vozače i operatore voznog parka ili kompanije. Pored toga, pokazujemo u kojim predmetnim oblastima nema promena, na primer prilikom ulaska u zemlju na početku i na kraju radnog dana.“ Još jedno važno pitanje je stoga takozvani tranzicioni tahograf, odnosno rešenje koje se nalazi za OSNMA signal koji ne postoji tokom prelaznog perioda. „U kontekstu mogućih ažuriranja ovih tahografa, govorimo o njihovom prilagođavanju u narednim godinama i smanjenju praga pristupa od 1.7.2026.“
Fokusirajte se ne samo na vožnju i vreme odmora
Naravno, biće postavljeno i pitanje koje će proširene opcije monitoringa biti za nadzorne organe. „Postoji zakonska legitimnost da se pored propisa o vožnji i vremenu odmora može kontrolisati i druge oblasti prava, odnosno usklađenost sa propisima o pristupu tržištu i uključujući zahteve za kabotažu ili poštovanje propisa o postavljanju. Podaci o brzinomeru se takođe mogu koristiti za maksimalnu brzinu i u odnosu na ograničenje brzine. Međutim, po pravilu će biti potrebne dodatne istrage i dodatna dokumenta kako bi se sa pravnom sigurnošću mogla kazniti prekršaja. U DSRC upitu, G2V2 uređaji takođe pružaju ukupno pet skupova podataka koji sadrže informacije o vremenu vožnje odgovarajućeg vozača. Pitanje koje su već unaprijed postavili pažljivi čitatelji FERNFAHRERA tiče se vozačkih kartica. Od danas, trenutno izdate vozačke kartice ostaju važeće do datuma isteka, čak i ako će period verifikacije biti produžen na 31 dana od 12.2024.56. godine. Da bi se izbegli nesporazumi: „Vozačka kartica čuva informacije dok odgovarajuća memorija ne bude puna, a zatim prepisuje najstarije podatke,“ objašnjava Bopp. „Dakle, ne postoji fiksna količina vremena skladištenja. Najmanje nekoliko meseci se čuva za česte vozače, a do pet godina za privremene vozače.
Ali novi inteligentni brzinomjer je samo „alat“ za efikasnije provere. Potrebna je primena Direktive EU o zapošljavanju radnika, koja je već usvojena u junu Saveznog saveta, kao i prenos odgovarajućih izmena iz paketa mobilnosti na Zakon o drumskom prevozu (GüKG) i Zakon o vozačkom osoblju (FPersG) kako bi novi brzinomjer zapravo imao smisla da zaštiti vozače.
Kasno odobrenje za G2V2 brzinomer
Očekuje se da Stoneridge neće dobiti odobrenje za SE34 Smart 5000 do početka 2. sedmice. Continental je stoga povećao proizvodne kapacitete za VDO DTCO 4.1.
Kao što je predviđeno Uredbom o sprovođenju (EU 2021/1228), novoregistrovana komercijalna vozila ukupne mase veće od 21,2023 tone moraju biti opremljena inteligentnim tahografima druge verzije od 3. avgusta 5. godine. „Vozilo kojim se vrše putovanja koja podležu snimanju i koje je prvi put registrovano za drumski saobraćaj od 21. avgusta mora imati tahograf G2V2 od ovog datuma prve registracije,“ kaže Götz Bopp, konsultant za teretne transportne kompanije iz Štutgarta. „Ako je, na primer, zato što je vozilo već proizvedeno početkom juna 2023. godine, a u međuvremenu je instalirano posebno telo, i dalje je instaliran tahograf G2V1, on mora biti zamenjen tahografom G2V2 ako je prva registracija tek od 21. avgusta. Ako se tokom inspekcije utvrdi da je instaliran „neprikladan“ tahograf, to može dovesti do četvorocifrene kazne za kompaniju.
Flash anketa među proizvođačima kamiona
Nakon flash ankete osam evropskih proizvođača kamiona, DAF, Daimler, Ford, Iveco, MAN, Volvo i Scania odgovorili su do zadatog roka da su već u junu / julu 2023. godine u odgovarajuća nova vozila mogli instalirati raspoloživi brzinomer druge verzije i uvjeriti kupce da će novoregistrirana vozila biti isporučena sa G2V2 brzinomerom od roka. Samo Volvo, Ford i MAN izveštavaju da je ovo trenutno isključivo DTCO 4.1 od VDO-a, za koji je proizvođač Continental već dobio odobrenje tipa od Evropske komisije početkom juna 2023. godine. Stoneridge Nemačka je saopštila da SE 5000 Smart 2 verovatno neće biti odobren do 34. nedelje – odnosno najranije od 21. avgusta. Trenutno nije poznato šta to konkretno znači za pravovremenu opcionalnu ugradnju u vozila proizvođača originalne opreme.
Continental povećao proizvodne linije
Na pitanje, Continental kaže: Od juna 2023. godine u punoj brzini radimo na proizvodnji novih tahografa u našoj fabrici u Villingen-Schwenningenu u Crnoj šumi. I pre početka faze proizvodnje za prethodni model, DTCO 4.0, modernizovali smo i proširili naše proizvodne linije. Ispunjavamo naše obaveze isporuke. Trenutno radimo u dodatnim smenama, a takođe raspoređujemo kvalifikovano osoblje sa drugih lokacija u našoj fabrici u Villingenu kako bismo zadovoljili veliku potražnju, a dodatno kratkoročno povećanje potražnje.
Ovo su odgovori proizvođača na ova dva pitanja
1)“Kao OEM, možete li zaista garantovati da su sva nova isporučena ili novoregistrovana vozila od danas pa nadalje opremljena jednim od brzinomera dva najvažnija dobavljača VDO i Stoneridge i da se radionice isporučuju i opremom?“
2) Koji od ova dva brenda preferirate vi kao OEM ili vaši kupci?
u cijelosti:
DAF: DAF i njegovi dileri svesni su potrebe opremanja kamiona novim brzinomerima i naručili su zalihe pre datuma kada će novi zakon stupiti na snagu u različitim zemljama. DAF aktivno sarađuje sa dobavljačima brzinomera kako bi povećao proizvodnju kako bi zadovoljio potražnju.
Daimler: Sva naša vozila će biti isporučena na vreme sa zakonski zahtevanim novim brzinomerom. U junu 2023. godine smo već preuredili proizvodnju. Ovde se takođe uzima u obzir snabdevanje rezervnim delovima. Molimo Vas da razumete da od proizvođača ne pružamo nikakve informacije o tome koji brzinomer instaliramo.
Ford: Svi F-Max proizvedeni od strane Ford-Otosan do juna 2023. godine dobiće DTCO 4.1 tahograf brenda VDO konvertovanog u jednu od naših partnerskih kompanija. Već imamo raspoloživu opremu za to. Svi F-Max proizvedeni od jula 2023. godine već imaju instaliran novi tahograf. U oba slučaja, to su tahografi VDO brenda.
JEDAN: MAN instalira novi Digitacho od 1.7.2023. godine. Zbog problema sa isporukom iz Stoneridgea, u početku samo brzinomer iz Continental VDO-a. Vozila koja su pogođena zaostatkom isporuke biće preuređena u najkraćem mogućem roku, a razvili smo rešenja orijentisana ka kupcima, posebno u cilju moguće hitnosti isporuke vozila. Vozila koja su već kod proizvođača karoserije, na primer, a proizvedena su pre 1.7., takođe su naknadno opremljena u skladu sa tim.
Iveco: Već smo u junu prešli na nove brzinomere u fabrikama, sve je išlo po planu. Konverzija nam predstavlja izazove jer je, između ostalog, vrijeme sklapanja šasije ponekad vrlo dugo.
Scania: Scania može da uveri svoje kupce da će vozila sa registracijom posle 21.08.23 biti opremljena u najkraćem mogućem roku, nakon što oprema bude dostupna. Instalirani brendovi su prvenstveno zasnovani na zahtevima kupaca kompanije Scania.
Volvo: Nažalost, kao proizvođač kamiona, to ne možemo garantovati. Ovde zavisimo od zaliha proizvođača tahografa. U osnovi, naša proizvodnja je već nekoliko nedelja prebačena na nove uređaje. Volvo Trucks trenutno koristi samo VDO opremu.
https://www.eurotransport.de/