Iz trenutnih razloga, savezna vlada ažurira svoju strategiju vodonika od 2020. godine – sa novom ulogom za sektor transporta.
Njemačka vlada je odlučila da ažurira Nacionalnu strategiju za vodonik (NWS) od 2020. godine. Razlog za ažuriranje: „povećan nivo ambicije u zaštiti klime i novi izazovi na energetskom tržištu“.
Upotreba u teškim kamionima i u vazdušnom i pomorskom saobraćaju
Transportni sektor igra važniju ulogu u ažuriranom NWS-u nego ranije: Do 2030. godine vodonik će se sve više koristiti u vazduhoplovstvu i brodarstvu, kao i u teškim komercijalnim vozilima u korišćenju gorivnih ćelija ili kao obnovljivo gorivo. Prema studiji, najveću polugu u smanjenju CO2 nude vozila u klasi N3.
Vodonik i njegovi derivati su važan gradivni blok za održivu, klimatski prihvatljivu mobilnost i dopunjuju druge alternativne oblike pogona na smislen način. Njegova upotreba u transportnom sektoru doprinosi neophodnom skaliranju ekonomije vodonika,“ rekao je ministar saobraćaja dr Volker Vising.
Master plan transportnog sektora
Wissing je najavio master plan za tehnologiju vodika i gorivih ćelija u transportu kako bi se „promovirala upotreba vodika i goriva proizvedenih iz njega, kao i dostupnost vozila s gorivim ćelijama, komponenti i sistema gorivih ćelija, uključujući potrebnu infrastrukturu“. U skladu s tim, master plan treba da sadrži akcione korake podržane rasporedom i da se bavi mogućim doprinosom postizanju nacionalnih klimatskih ciljeva do 2045. godine.
Prema strateškom dokumentu, kratkoročne mere u transportnom sektoru uključuju, na primer, primenu Eurovignette direktive i ubrzanje proizvodnje i upotrebe goriva na bazi vodonika i električne energije (e-goriva), što je posebno neophodno u vazduhoplovnom i brodskom sektoru i za posebne primene, kao što je u vojnom sektoru.
U srednjoročnom periodu (2024/2025), na primer, postojeći programi finansiranja u oblasti tehnologije vodonika i gorivih ćelija treba da se preispitaju i, ako je potrebno, ažuriraju, a kao dugoročna mera (2027-2030), treba preduzeti korake kako bi se obezbedila mreža stanica za punjenje vodonika orijentisana na potražnju, posebno za komercijalna vozila.
Ciljne mjere NWS-a:
Prema Federalnom kabinetu, mjere ažuriranja pokrivaju cijeli lanac vrijednosti; U skladu s tim, neki od njih su već počeli paralelno sa izradom ažuriranja strategije ili su planirani u kratkom roku za 2023. godinu, srednjoročno za godine 2024/2025, a u nekim slučajevima i već dugoročno do 2030. godine. Ciljevi su:
- Obezbeđivanje dostupnosti dovoljnog vodonika: proširenje proizvodnje derivata vodonika i vodonika u Nemačkoj, uvoz derivata vodonika i vodonika
- Razvoj efikasne hidrogenske infrastrukture: na nacionalnom i evropskom nivou, infrastruktura za uvoz iz trećih zemalja
- Uspostavljanje primene vodonika u pojedinim sektorima: transportu, industriji, električnoj energiji i toploti u građevinskom sektoru
https://www.eurotransport.de/