IRU pozdravlja paket EU za zeleni transport koji je 11. jula predstavila Evropska komisija. Pregled pravila EU o težinama i dimenzijama i novoj inicijativi EU CountEmissions, signaliziraju volju kreatora politika EU da dodatno dekarbonizuju transportni sektor.
Cilj je da se poboljša ukupna održivost drumskog teretnog saobraćaja u interesu svih građana i privrede i na kraju samog sektora drumskog saobraćaja. Na primer, sektor će imati koristi, zajedno sa drugim korisnicima, od smanjenog zagušenja na prometnim putevima.
U Strategiji održive i pametne mobilnosti Evropske komisije, revizija Direktive o težinama i dimenzijama i uspostavljanje okvira EU za harmonizovano merenje transportnih i logističkih emisija su dve ključne akcije za podršku ambiciji EU da smanji emisiju CO2 iz transportnog sektora za 90 % do 2050. godine.
Evropska komisija je već dugi niz godina iznela nekoliko zanimljivih predloga o pitanjima koja utiču na sektor drumskog transporta tereta. To uključuje prijedlog ukupne težine od 44 tone za prekogranični transport standardnim vozilima i svim vozilima koja se koriste u kombiniranom i multimodalnom transportu. Ostali prijedlozi uključuju povećana izuzeća od težine i dužine za vozila s nultom emisijom, povećanje obima prekogranične upotrebe evropskog modularnog koncepta, podešavanje dužine natovarene dužine za logistiku vozila i pojednostavljenje procesa odobrenja za poseban transport.
IRU šef EU Raluka Marijan je rekao: „Današnji paket zelenog transporta EU je mnogo ambiciozniji od onoga što je najavljeno 2013. godine. To će pomoći našoj industriji da bolje služi evropskim građanima i drugima koji zavise od usluga drumskog transporta, uključujući i druge vidove transporta, na ekonomičniji i ekološki način.“
Marian smatra da ovaj predlog daje Evropskoj komisiji ozbiljne mogućnosti da ponudi kompanijama za drumski saobraćaj da poboljšaju svoju operativnu efikasnost, optimizuju opterećenja i na taj način smanje potrošnju goriva i emisije kako za flotu vozila sa nultom emisijom štetnih gasova, tako i za tradicionalne vozne parkove.
Međutim, industrija je zabrinuta zbog dva predložena roka, nastavlja Marian. Prvi je da se ograniči fleksibilnost upotrebe tradicionalnih standardnih kombinacija vozila u međunarodnom transportu. Iako se prijedlogom uvodi bruto težina vozila za prekogranični promet s standardnim kombinacijama vozila između dogovorenih država članica, primjenjivat će se samo na vozila s nultom emisijom od 2035. nadalje.
Drugi jeda se prekogranični eksperimenti sa evropskim modularnim sistemom ograniče na period od pet godina, a da se ispitivanja ne obnove.
Dakle, uprkos činjenici da je Zeleni transportni paket odložen, IRU ga pozdravlja. „Iako su sada finalizovane mnoge druge stavke paketa Fit for 55, ostaje da se vidi da li će biti dovoljno vremena da kozakonodavci EU brzo pronađu zajednički jezik za ove predloge uoči evropskih izbora sledeće godine,“ zaključuje Raluka Marijan.
https://www.tidningenproffs.se/