Jobmatch.me mjesečni atlas plaća pruža špediterskim i transportnim kompanijama sveobuhvatan pregled nivoa zahtjeva za plaćom profesionalnih vozača – podijeljenih na pojedine savezne države.
Mjesečni atlas plaća iz Jobmatch.me pruža špediterskim i transportnim kompanijama sveobuhvatan pregled nivoa zahtjeva za plaćama profesionalnih vozača – podijeljenih na pojedine savezne države.
Među mnogim drugim faktorima, nivo plate igra ključnu ulogu u regrutovanju novih profesionalaca. Razlike između saveznih država su velike. Prema podacima platforme Jobmatch.me, vozači u Saksoniji-Anhaltu i Meklenburg-Zapadnoj Pomeraniji tražili su najnižu platu u martu: njihove plate su u proseku iznosile 2.775 evra i 2.800 evra bruto mesečno.
Zahtjevi za plaćom vozača kamiona u Saarlandu nasilno su stigli. Donedavno su bili na dnu liste, ali sada su postali novi favorit sa 3.900 evra bruto mesečno. Slijede vozači kamiona u Schleswig-Holsteinu (3.400 eura) i Berlinu (3.350 eura).
Na drugim mestima, kao što je Baden-Virtemberg, traženi nivo plata pao je za 50 evra na 3.275 evra bruto mesečno.
Mjesečna plata Atlas Driver Wages
Zajedno sa Jobmatch.me, ETM Verlag nudi pregled plata koje se traže od vozača u pojedinim saveznim državama kao deo mesečnog atlasa zarade.
Pored toga, možete saznati sve o trenutnoj situaciji na tržištu rada, kao i informacije o inovativnim pristupima i načinima privlačenja i zadržavanja novih vozača kamiona na našoj tematskoj stranici Working World.
Studija o uticaju nedostatka vozačaKada dođe nivo 5 vožnje
Studija o izbegavanju uskih grla kao rezultat nedostatka vozača: Smanjena očekivanja za autonomnu vožnju. Koliko dugo će to trajati i koje mere treba preduzeti.
Šta se može učiniti u vezi sa uskim grlom kapaciteta u drumskom teretnom saobraćaju, što je u velikoj meri posledica nedostatka vozača? This is the subject of the study „Encountering Capacity Bottlenecks in Road Freight Transport – Focus on Human Resources“.
Riječ je o studiji konzorcijuma koju su vodili profesori Wolfgang Stölzle sa Univerziteta St. Gallen, Thorsten Schmidt sa Tehničkog univerziteta u Dresdenu i Christian Kille sa Tehničkog univerziteta Würzburg-Schweinfurt (THWS). Konzorcijum se sastoji od 16 kompanija i pet udruženja. U cilju analize pogleda i potreba vozača, studijski tim je takođe bio u mogućnosti da se osloni na stručnost i bazu podataka partnera konzorcijuma Jobmatch.me.
Milijarde dodatnih troškova zbog nedostatka vozača
Rezultati su sada dostupni detaljno. To uključuje oko 2022 milijardi evra dodatnih troškova za nemačku ekonomiju zbog nedostatka vozača u 32. godini. Drugim rečima, ekonomski uticaj krize vozača je ogroman. Autori studije identifikovali su 2022 efekta nedostatka vozača. To je, zauzvrat, dovelo do povećanja troškova od oko tri odsto za sektor logistike u 13. godini. Prema Jobmatch.me, samo očekivanja plata porasla su za <> odsto u roku od tri godine. Ovi faktori doveli su do dodatnog opterećenja nemačke privrede od oko deset milijardi evra prošle godine, što pokazuju rezultati posebno razvijenog modela.
Toliko vozača kamiona sada nedostaje – i u budućnosti
Drugi model razvijen za studiju kvantifikuje nedostatak vozača na osnovu trenutne statistike i omogućava predviđanje razvoja nedostatka vozača. Na osnovu dostupnih podataka izračunato je da trenutno nedostaje više od 70.000 vozača kamiona. U 2022. godini bilo ih je oko 53.000. Prema studiji, manjak vozača će se povećati za oko 20.000 vozača godišnje. Relativno govoreći, ovaj nedostatak je veći nego u njezi ili obrazovanju.
Ovo su razlozi nedostatka vozača
Analiza je proizvela katalog od 40 različitih uzroka koji su direktno ili indirektno odgovorni za nedostatak vozača. Posebno su upečatljivi uslovi rada, radno okruženje i ponekad loš javni imidž struke. U toku istrage analizirane su i ocijenjene brojne mjere za suzbijanje nedostatka vozača. Od toga, 19 ima veliki potencijal. To uključuje političke mjere kao što je proširenje parking mjesta. Prema podacima Federalnog ministarstva saobraćaja, između 2017. i 20221. godine izgrađeno je oko 4.350 parking mesta na federalnim odmorištima. To znači da je ukupno skoro 75.000 parking mesta dostupno na odmorištima širom Nemačke i na privatnim stajalištima za kamione. Do 2025. godine biće izgrađeno oko 5.500 novih parking mesta za kamione. Prema autorima studije, to će pomoći da se smanji nestašica, ali verovatno neće biti dovoljno da se zadovolji potražnja u narednim godinama, čak i ako obim kamiona ostane konstantan.
Povećanje efikasnosti u transportu kamiona
Autori studije navode i druge mogućnosti, na primer, korišćenje dužih kamiona, vozačku dozvolu sa 17 godina ili, od strane kompanije, osnivanje posebnog lica odgovornog za interese vozača u preduzeću i, u budućnosti, širenje potencijala digitalnih platformi. Fokus je na merama koje nisu prvenstveno usmerene na povećanje ponude kvalifikovanih radnika, već na suzbijanje nestašice povećanjem efikasnosti. Na slici ispod, potencijal se kvalitativno procenjuje u svakom slučaju i izražava odnos između očekivanih koristi i neophodnih napora za implementaciju tokom vremena.
Autonomna vožnja nivoa 5 stiže tek 2040. godine
Postaje jasno da se ne očekuje da će aditivni proizvodni procesi, odnosno izbegavanje transporta kroz proizvodnju na licu mesta, dati značajan doprinos smanjenju nedostatka vozača. Autonomna vožnja nudi potencijal, iako i dalje postoji skepticizam u ovom trenutku i koristi se nadoknađuju velikim naporom. Prema stručnjacima, prema studiji, vožnja na nivou 5 se verovatno ne očekuje do oko 2040. godine. Online platforme, odnosno digitalna tržišta, nude visok i sve veći potencijal. Centralno i zajedničko delovanje omogućava visoku efikasnost.
https://www.eurotransport.de/