Austrijsko udruženje za transport zalaže se za pravila koja bi dozvolila duge kamione na putevima Austrijsko udruženje za teretni transport poziva političare da podrže dugačke kamione kako bi povećali efikasnost i održivost u sektoru transporta.
Prognoza austrijskog saveznog ministarstva saobraćaja predviđa značajno povećanje performansi transporta u svim sektorima do 2051. godine u poređenju sa 2019. Očekuje se da će teretni teretni teretni teretni teretni transportni tereti nositi većinu odgovornosti najmanje do sredine veka. Austrijsko udruženje za teretni transport naglašava da je, bez obzira na primenjenu pogonsku tehnologiju, imperativ optimizovati upotrebu kamiona i uspostaviti neophodan politički okvir.
Predsednik Udruženja za teretni transport u Austrijskoj saveznoj privrednoj komori (VKO) Markus Fišer je potvrdio spremnost drumskih prevoznika da doprinesu ciljevima EU o emisiji gasova, navodeći: „Postoje brojne mogućnosti koje ne zahtevaju skupu infrastrukturu. Među opcijama koje je udruženje istaklo, izdvaja se upotreba dugih kamiona. Fišer je pojasnio da dugačko teško teretno vozilo (LHV) nije ekvivalentno Gigalineru, već kamionu koji je u skladu sa postojećim ograničenjima bruto težine vozila dok je duži. Prednosti su očigledne, jer dugački kamioni nude proširenu utovarnu površinu, optimizujući iskorišćenost prostora.
Shodno tome, oni mogu da transportuju veću količinu robe u poređenju sa konvencionalnim kamionima u okviru istog ograničenja težine. Fišer je objasnio, „Ovo dovodi do veće efikasnosti i smanjuje broj potrebnih putovanja. Za isti kapacitet potrebna su samo dva tegljača umesto tri. To znači da se CO2 može uštedeti danas, a električna energija ili vodonik u budućnosti.“ Udruženje za teretni transport je istaklo glavne prednosti dugih kamiona na sledeći način: Poboljšana raspodela težine: Dugi kamioni imaju više osovina od konvencionalnih kamiona, što rezultira boljom raspodelom težine. Ovo poboljšava stabilnost vozila, upravljivost i habanje guma, na kraju povećavajući bezbednost uz očuvanje putne infrastrukture. Smanjen uticaj na životnu sredinu:
Prevozom više tereta u manje putovanja, potrošnja goriva po jedinici transporta je značajno smanjena. Industrijsko udruženje procenjuje uštede goriva u rasponu od 15% do 25%, što dovodi do nižih emisija gasova staklene bašte, smanjenih zagađivača vazduha i smanjenog opterećenja putne infrastrukture. Efikasno korišćenje infrastrukture: Za prevoz iste količine robe potrebno je manje vozila, smanjujući zastoje i uska grla. Štaviše, dugi kamioni mogu pomoći u rešavanju preovlađujućeg nedostatka vozača tako što će prihvatiti veće terete i smanjiti potražnju za vozačima kamiona.
Ovaj aspekt osigurava održavanje transportnih kapaciteta tokom vremena kada je nedostatak vozača goruća briga. Fišer je zaključio: „Dugački kamioni doprinose ukupnom smanjenju emisije CO2 i efikasna su mera protiv opadanja energetskih resursa, eskalacije cena energije i nedostatka vozača.“ Pored toga, na LHV se gleda kao na dopunu postojećim uslugama železničkog i drumskog prevoza tereta, a ne kao konkurenciju železničkom transportu. Fišer je istakao da u Nemačkoj uvođenje LHV nije izazvalo prelazak sa železničkog na drumski, već se poklopilo sa stalnim rastom obima transporta. On je naglasio potrebu da se maksimalno ekološki i efikasno iskoriste resursi unutar industrije. Pročitajte više na: https://trans.info/en/long-lorries-in-austria-349525