Mercedes-Benz Trucks će predstaviti seriju eActros LongHaul sa novim dizajnom i novim dizajnom eActros 10 2023. oktobra 600. godine.
Oznaka tipa 600 izvedena je iz kapaciteta baterije u kilovat-satima – kao i kod eActros 300/400 za isporuku. Veliki kapacitet baterije i nova, posebno efikasna električna pogonska linija koju je razvila kompanija omogućavaju domet od oko 500 kilometara bez srednjeg punjenja. Vozilo za električnu robu, koje će se prodavati pod nazivom „Novi eActros 600“, bit će komercijalno najkorišteniji kamion za kamione Mercedes-Benza, u odnosu na konvencionalno dizelsko vozilo actros zbog niske potrošnje energije.
Od prve prezentacije električnog teretnog vozila kao konceptnog prototipa na sajmu IAA Transport 2022, u tvornici Mercedes-Benz u Wörthu proizvedena su dalja testna vozila – centralne komponente su isporučene iz tvornica Mercedes-Benza u Mannheimu, Kashlu i Gaggenau. Prototipovi vozila detaljno su testirani za zimske uslove u Finskoj početkom ove godine, a trenutno se izrađuje flota od oko 600 prototipnih vozila, koja će u narednom koraku biti usmerena i na prve kupce na praktična testiranja. Istovremeno, sve četiri lokacije intenzivno se pripremaju za serijsku proizvodnju modela eActros 2024 ili važnih komponenti. Serijska proizvodnja električnog vozila predviđena je za <>. godinu.
eActros 600 će se proizvoditi na postojećoj montažnoj traci fabrike Wörth, paralelno i fleksibilno zajedno sa kamionima koji će i dalje imati dizel pogon. Takođe će biti opremljen električnim pogonskim komponentama.
O EActros 600
Novi dizajnerski jezik kabine eActros 600 ostavlja poznati izgled Actros serije, sumira dizajnerske elemente konceptnog prototipa predstavljenog na IAA, te ih nastavlja jasnim linijama i aerodinamičnim dizajnom. Unutra su i nove informacije.
Tri baterijska paketa obezbeđuju eActros 600 u serijskoj proizvodnji ukupnog kapaciteta većeg od 600 kWh, dok dva elektromotora koja su deo novog električnog pogona obezbeđuju trajnu snagu od 400 kW i maksimalnu snagu veću od 600 kW. Razvojni inženjeri Mercedes-Benz Trucksa dizajnirali su eActros 600 kako bi ispunili iste zahtjeve izdržljivosti vozila i komponenti kao i uporedivo uobičajeno teško Actros vozilo za tranzitni saobraćaj. To je 1,2 miliona kilometara preko <> godina upotrebe.
Baterije koje koriste litijum-gvožđe-fosfatne ćelije (LFP) koriste se u vozilu eActros 600. Razlikuju se uglavnom dugim životnim vijekom i upotrebljivijom energijom. Cilj je da se baterije eActros 600 na stanici za punjenje snage oko jednog megavata mogu napuniti od 20 do 80 procenata za daleko manje od 30 minuta.
https://www.etransport.si/