Kada se vozilo zaustavi, podaci o vozaču se dalje analiziraju, proverava se vreme vožnje i odmora, kao i da li se tahograf pravilno koristi.
Ovo se radi pomoću specijalnog softvera pod nazivom TachoPolice, koji je saobraćajna policija Pjaćence dobila zajedno sa opremom za daljinsko upravljanje.
Prvo u Italiji, lokalna policija Piacenze koristi DSRC RTM VISUAL sistem koji vam omogućava da daljinski identifikujete navodne anomalije u tahografima nove generacije. Softver zatim proverava na licu mesta zbog nepravilnosti u vožnji i odmoru ili rukovanju uređajima.
Još jedno oružje za proveru pravilnog funkcionisanja tahografa na teškim vozilima sada je dostupno lokalnoj policiji Piacenze, prvoj u Italiji koja koristi ovaj sistem. Uređaj se zove DSRC RTM VISUAL i analizira, pomoću kamere, podatke koji se odnose na tahografe, daljinski otkrivajući bilo kakve nepravilnosti u njihovom radu. Sistem radi na teškim vozilima registrovanim posle 15. juna 2019. godine, za koja je obavezno instalirati tahografe nove generacije koji mere 19 parametara koje je utvrdila Evropska unija (kao što je poznato, među njima je i delatnost vozača, pređeni kilometri, države koje su prešle i položaj vozila približno svaka tri sata vožnje).
Oprema, tehnički definisana kao „predselektor“, prima informacije koje prenosi antena pozicionirana na vozilima, čime se optimizuje rad patrole koja može direktno blokirati, za istrage, tešku za koju se ističe nepodudarnost u odnosu na parametre koje je utvrdila EU.
Nakon što se vozilo zaustavi, naknadna analiza podataka vozača za hipotetičke nepravilnosti u vožnji i vremenu odmora ili manipulacija samim tahografom vrši se specifičnim softverom Tachopolice, koji se također isporučuje komandi Piacenza. Softver je u stanju ne samo da izvrši detaljnu analizu digitalnih ili analognih tahografskih podataka, već i da iznese neovlašćeno manipulisanje izvršeno tokom instalacije i remonta, ako ne i za volanom.
„Antena koja se isporučuje korpusu Piacenza – podvlači komandant Mirko Mussi – spremna je za ugradnju na fiksnu kapiju, ali trenutno vršimo prve provere mobilnim uređajem, što omogućava i korišćenje dve patrole istovremeno. Da bi vozač bio sankcionisan, međutim, vozilo moraju biti zaustavljeno od strane policajaca i izveštaj o žalbi mora biti izvršen kao i obično. U praksi se stoga optimiziraju vremena praćenja i intervencije, umjesto da se na generaliziran način blokiraju sva prolazna teška vozila».
Ishod prvih provjera provedenih – najnovijeg jučer na izlazu autoceste Piacenza Sud – doveo je do osporavanja 22 prekršaja na desetak vozila, u vezi s prekoračenjem vremena vožnje, nepoštivanjem dnevnog i sedmičnog odmora, nepostojanjem servisnih dokumenata, propustima kompanije u redovnom čuvanju samih dokumenata i izmjenama ili kvarovima Uređaja.
Softver je sposoban ne samo da detaljno analizira podatke sa digitalnog ili analognog tahografa, već i da otkrije bilo kakvu manipulaciju koja bi se mogla desiti tokom instalacije.
Uređaj je namenjen za optimizaciju rada saobraćajnih inspektora, jer službenici zaustavljaju samo vozila u kojima je sistem uočio nepravilnosti.
Saobraćajna policija je već ove nedelje koristila novu opremu na izlazu sa autoputa kod Pjaćence. Tokom akcije otkrivena su 22 prekršaja u 10 vozila. Uočene nepravilnosti su uključivale prekoračenje vremena vožnje, nepoštovanje dnevnih i nedeljnih perioda odmora i neregularnu upotrebu tahografa.
Italija je osma evropska zemlja koja je svoje službenike za kontrolu teretnih vozila opremila DSRC uređajem, posle Danske, Holandije, Belgije, Poljske, Nemačke, Velike Britanije i Francuske.
Izvor:https://www.uominietrasporti.it/