Prelazak sa Euro 6 na Euro 7 motore sa unutrašnjim sagorevanjem za putnička vozila, kombije, kamione i autobuse doveo bi do direktnog povećanja troškova koji su 4 do 10 puta veći od troškova koje je pomenula Evropska komisija, navodi se u novoj studiji. To je saopštilo udruženje proizvođača ACEA.
Predložena uredba Euro 7 povećat će troškove proizvodnje automobila, kombija, kamiona i autobusa. Studija Frontier Economics izračunava troškove po vozilu na oko 2.000 evra za automobile i kombije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a skoro 12.000 evra za dizel kamione i autobuse. Ove brojke su četiri do deset puta veće od procena Komisije u proceni uticaja Euro 4 (10 do 7 evra za automobile i kombije i 180.450 evra za kamione i autobuse).
Ove procene uključuju samo direktne troškove proizvodnje, uglavnom za opremu i investicije. Važno je napomenuti da ovi dodatni troškovi ne odgovaraju kupovnim cijenama, već još više podižu cijene za krajnje korisnike. Povećanje cena bi verovatno bilo veće od iznosa navedenih u studiji.
Studija otkriva da će predložena regulativa Euro 7 povećati troškove proizvodnje automobila, kombija, kamiona i autobusa.
Frontier Economics procjenjuje da je cijena po vozilu oko 2.000 eura za automobile i kombije sa motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, te blizu 12.000 eura za dizel kamione i autobuse.
Kao što je ACEA naglasila, brojke su 4 do 10 puta veće od procjena Komisije u njenoj procjeni uticaja Euro 7 (180-450 eura za automobile i kombije i 2.800 eura za kamione i autobuse).Nadalje, navedene procjene obuhvataju samo direktne troškove proizvodnje, prvenstveno opreme i investicija.
ACEA naglašava da ovi dodatni troškovi ne odgovaraju nabavnim cijenama; umjesto toga još više podižu cijene za krajnje korisnike. Rečeno je da bi povećanja cijena vjerovatno bila veća od cifara navedenih u studiji.
Photo: ACEA
U saopštenju za štampu, ACEA navodi da su trenutna pravila Euro 6/VI „najsveobuhvatniji i najstroži standardi za emisije zagađujućih materija (kao što su NOx i čestice) na svetu“.
Udruženje dodaje da su „emisije izduvnih gasova već na jedva mjerljivom nivou zahvaljujući najsavremenijoj tehnologiji vozila.“
Komentirajući prijedloge za Euro 7 i istraživanje Frontier Economics, Sigrid de Vries, generalna direktorica Evropskog udruženja proizvođača automobila, rekla je:
„Evropska automobilska industrija posvećena je daljem smanjenju emisija u korist klime, životne sredine i zdravlja. Međutim, prijedlog Euro 7 jednostavno nije pravi način da se to učini, jer bi imao izuzetno nizak utjecaj na okoliš uz izuzetno visoku cijenu. Veće koristi za životnu sredinu i zdravlje će se postići prelaskom na elektrifikaciju, uz istovremeno zamjenu starijih vozila na putevima EU visoko efikasnim modelima Euro 6/VI.”
Povrh svega navedenog, ACEA napominje da će prijedlog Euro 7 izazvati indirektne troškove kao što je veća potrošnja goriva. Vjeruje se da bi to tokom životnog vijeka vozila moglo povećati troškove goriva za 3,5% – što iznosi dodatnih 20.000 eura za kamione na duge relacije i 650 eura za automobile i kombije.
Brojke koje je podijelila ACEA, Europska asocijacija proizvođača automobila, pokazuju da su dizelski kamioni ostali dominantan izbor za kupce u Europskoj uniji prošle godine. Kamioni na dizel motor su činili 96,6% ukupnih novih registracija, što je 1,1% više od ekvivalentnog procenta zabilježenog 2021. godine.
Pročitajte više na: https://trans.info/en/euro-7-costs-344264