Knorr-Bremse, nemački proizvođač kočionih sistema, testira svoju digitalnu automatsku spojnicu (DAC) u stvarnim uslovima u švedskom teretnom vozu. Kako je kompanija tvrdila, Knorr-Bremse je potvrđen kao ovlašćeni proizvođač DAC-a od strane Evropskog DAC programa isporuke krajem 2022.
Šest vagona teretnog voza, kojim će upravljati Trafikverket CFL, biće opremljeno DAC-om za testove, sa namerom da se u drugoj fazi poveća na 20. Kako je istakao Knor-Bremse, voz će saobraćati švedskom železničkom mrežom do 2025. godine, prelazeći otprilike 100.000 kilometara svake godine. „Testovi će biti sprovedeni pod okriljem programa EU za istraživanje i inovacije, Evropskog železničkog zajedničkog preduzeća“, dodala je kompanija.
U početku će instalirani DAC imati nivo automatizacije 2, sa višim nivoima automatizacije koji će biti implementirani u kasnijoj fazi. Testovi koje je sproveo Knorr-Bremse takođe će uključivati testove na ledu tokom zime. Ovo, prema Knorr-Bremse-u, „se smatra idealnim testom izdržljivosti za sistem spojnice, koji mora ispuniti najviše standarde otpornosti“.
Raspoređivanje DAC-a u EU: da li je to ishitrena odluka?
Plan EU da primeni DAC na celokupnu teretnu flotu koja radi u Uniji do 2030. kritikuje se zbog nedovoljnog testiranja i finansijskih problema. Železnička udruženja iz različitih evropskih zemalja, uključujući poljski ZNPK i češki Zesnad, ističu da je tehnologiji potrebno više vremena za testiranje. ZNPK traži više testova koji bi uzeli u obzir različite tipove vagona, a Zesnad je istakao važnost propisa i fondova EU. Implementacija DAC-a može postati prilično skupa, a procene za opremanje celokupnog železničkog teretnog voznog parka u Uniji su oko 20 milijardi evra.
https://www.railfreight.com/