KLASTER LOGISTIKA – tragom inicijative KONZORCIJUM LOGISTIKE BOSNE I HERCEGOVINE, UDRUŽENJE DRUMSKIH PREVOZNIKA REPUBLIKE SRPSKE, UDRUŽENJE MEĐUNARODNI TRANSPORT, KLASTER PREVOZNIKA ODŽAK, KLASTER SREBRENIK, TUZLA, BIHAĆ, ZVORNIK, BANJA LUKA, ODŽAK i dr, a u saglasnosti sa UINO Bosne i Hercegovine prema operativnom planu realizovali su „Radno-operativni sastanak predstavnika UINO Bosne i Hercegovine (Uprava i rukovodioci GP I CI GRADIŠKA)“ u cilju unaprjeđenja i otklanjanja problema u svakodnevnom radu transportnih kompanija u Bosni i Hercegovini.
Sastanak je realizovan u dobroj namjeri i sa izuzetno visokim stepenom usaglašenih zaključaka, kooperativnog pristupa svih prisutnih , i uz dogovor sa konkretnim aktivnostima i 15-dnevnih kontrolnih sastanaka sa revizijom učinjenog, što donosimo u zaključcima:
Polazeći od istraživanja i činjeničnog stanja, utvrđeno je da je trenutno prosječno vrijeme zadržavanja na GP/CI Gradiška od 725 minuta (oko 12 sati).
Saglasili smo se da preduzimajući mjere i aktivnosti uz koordinaciju svih zainteresovanih strana u lancu da u cilju optimizacije i smanjenja prosječnog vremena zadržavanja na GP/CI Gradiška sljedećim aktivnostima:
- vidljivost svakog vozila, carinske deklaracija, od momenta ulaska na carinsko područje Bosne i Hercegovine (od ulaza do završetka procedure)procedura obrade carinskih dokumenata biće obezbjeđeno sa informacijom na centralnom displeju terminala. Na ovaj način će se eliminisati bilo kakva opstrukcija učesnika u lancu.
- selektivnost ( crveni ili zeleni put) sve pošiljke koje se selektuju na „zeleni put“, automatski će biti preusmjerene sa minimalnim zadržavanjem u skladu sa preporukom carinskog softverskog sistema i vrijeme zadržavanja će biti minimalno.
- kod zbirnih pošiljaka ( više pošiljalaca za više primalaca) pokrećemo inicijativu promjene procedure za zbirne pošiljke. Do izmjene procedura – postupaka, izražena je spremnost da se uz angažman postojećih resursa vrijeme zadržavanja minimalizuje. Uz dozvolu pretovara na manja vozila i dr.
- Otvorili smo pitanje da špediter može podnijeti dokumenta sa bilo koje lokacije na bilo koju lokaciju, te da se dopune procedure – upoznamo službenike, da špediter nije obavezan prisustvovati pregledu.
- prilikom zbirnog transporta, evidentan je problem i kod špedicija. Pitanje koje zahtijeva dodatnu analizu na 15-dnevnom nivou;
- vrijeme rada carinskog službenika (inspektor) od recepcije-kontrolora-pregledača i drugih, bez pritisaka biće vrednovan i mjerljiv, te analiziran na 15-dnevnom nivou;
- primjedbe na rad carinskih službenika od bilo kakvog postupka koji izlazi izvan zakonskog okvira (korupcija, opstrukcija, nedozvoljeno postupanje i sl.), analiziraćemo na 15-dnevnom nivou. ( prijave i dokaze ćemo objedinjavati u skladu sa SG 103/14).
- u cilju rasterećenja transportnog toka u režimu tranzita – provoza npr. za Crnu Goru, moguće je da se koristi GP Gradina ukoliko roba nije biljnog i životinjskog porijekla. No, i ovu aktivnost će se razmotriti u prijedlogu izmjena procedura.
- hitno, urgentno organizovati sastanak sa predstavnicima „entiteskih“ Inspekcijskih tijela – organa, u cilju ujednačavanja radnog vremena, ujednačavanje procedura, (posebno u dijelu neusaglašenosti FBiH i RS oko procedura, terminoloških problema, nadležnosti, tržišnih, sanitarnih, fito-sanitarne kontrole i kontrole hrane). Neusaglašenost uzrokuje (30-50) % ukupnog zadržavanja.
- ujednačiti procedure na svim GP/CI.
- upozoravamo sve nedolične korisnike infrastrukturnih objekata i dostupnih servisa (tuševi itd) na GP da se ponašaju u skladu sa „civilizovanim normama“. Zajednički da spriječimo uništavanje imovine, posebno u dijelu sanitarnih čvorova. Red i organizacija rada na terminalu je definisana, ali postupci korisnika moraju se podići i na višim nivo. Crna lista nekulturnih vozača.
- prihvaćena je inicijativa da BIP prelaz Gradiška, koji inače funkcioniše 24 sata, ali da i drugi subjekti i inspekcijske službe takođe 24 sata budu na raspolaganju, tema koju smo već pokrenuli kod „entiteskih“ organa.
- u cijeni plaćanja terminalnih usluga CT, (Sl.Gl 11/2016) uračunati su i troškovi vaganja, drugim riječima niste u obavezi da dodatno plaćamo vagarske usluge. Ova odluka je za sve terminale i GP.
- Cijena usluge terminala je takođe definisana i fiksna, nije dozvoljeno dopisivanje na CT ili dopunske naplate;
- usaglasili smo da ćemo zajednički zatražiti termin sastanka sa Ministrom bezbjednosti Bosne i Hercegovine, s ciljem koordinacije policije i policijskih tijela.
- vozila pod ATP režimom (hladnjače) u koordinaciji sa saobraćajnom policijom MUP-a Republike Srpske, podnosimo inicijativu o režimu prioriteta.
- da bi se NCTS u punom kapacitetu i uz primjenu T1 sproveo u Bosni i Hercegovini, neophodno je da se ukinu takse. Bosni i Hercegovini neće biti dozvoljen pristup Konvenciji NCTS, dok se ne usklade sa principima konvencije, bez administrativnih taksi. Pokećemo inicijativu kod Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine za usaglašavanje sa drugim zemljama, a na taj način bi eliminisali dnevno opterećenje od 30% na Granični prelaz Gradiška.
- Apelujemo da se u skladu sa izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj politici Bosne i Hercegovini, podnesu zahtjeve za pojednostavljene postupke ovlaštenih pošiljaoca ili ovlaštenog primaoca, do sada je 38 kompletiranih zahtijeva odbreno za ovlaštene primaoce i 3 ovlaštena pošiljaoca. Potrebno je informisati privredne subjekte i podstaći da se obrate UINO. Na ovaj način bi takođe rasteretili GP Gradiška.
GP/CI Gradiška je dnevno opterećena sa oko 600 carinskih deklaracija ili u prosjeku 400 teretnih vozila. Uz sve gore navedene informacije, uočene probleme i propuste, neophodno je da sa mjerama i aktivnostima uz koordinaciju na 15-dnevnom nivou, unaprijedimo poslovanje transportnih preduzeća i optimizujemo vrijeme zadržavanja na GP Gradiška.
Spremnost predstavnika-rukovodilaca UINO Bosne i Hercegovine, te apsolutnog otvorenog pristupa za saradnju menadžmenta CI Gradiška uz dokumentovane i tačne informacije, sa prijedlozima i koordinacijom svih zainteresovanih učesnika u lancu, cijenimo da je moguće ostvarenje ciljeva „minimiziranje zadržavanja“.
Sve informacije koje prikupite ili posjedujete, prijedloge koje možemo preduzeti da ubrzamo postupanje na GP Gradiška i na drugim GP, možete dostaviti na:
info@logistika.ba, +387 65 537 211.
Naredni sastanak biće realizovan GP: Izačić, Rača, Brod, Karakaj, ..
KLASTER LOGISTIKA