Kod HVO-a, neto emisija CO2 po putovanju može se smanjiti i do 90 posto. Sesé tvrdi da je prva kompanija koja je na ovaj način koristila Super Eco Combio u Španiji i južnoj Evropi.
SEC će putovati ukupno 4.500 kilometara nedeljno između Pamplone i Barselone, izbegavajući emisije od oko 4,5 tone CO2. Do sada su vršena ispitivanja sa traktorima sa jednom prikolicom koji koriste ovo biogorivo. Ova vozila su prešla više od 550.000 kilometara tokom perioda od nekoliko meseci, postigavši pouzdane rezultate bez incidenata.
HVO se proizvodi od otpada kao što su korišćena biljna ulja, poljoprivredni i šumarski otpad. Pored toga, gorivo poseduje sertifikate o održivosti koje zahteva Direktiva Evropske unije o obnovljivoj energiji i ispunjava sve tehničke zahteve koji garantuju njegovu upotrebu u vozilima, bez potrebe za modifikacijama.
Pronalaženje efikasnih, održivih i inovativnih rešenja za lanac snabdevanja jedan je od glavnih prioriteta kompanije Sesé, koja ima za cilj da postane emisijski neutralna kompanija do 2050. godine. Kao deo ove obaveze, Sesé je prvi put predstavio Super Eco Combi u Španiji 2018. godine, ukupne dužine 31,7 metara i dve prikolice od 13,60 metara koje takođe podržavaju intermodalnost sa železničkim saobraćajem.
Dvojac prikolica je vozilo dizajnirano za vožnju po putevima velikog kapaciteta, tako da manje kamiona vozi konvencionalnim putevima, gde postoji najveća stopa nesreća. Sesé trenutno ima 4 SEC-a ili dvojca prikolica u svojoj floti, pokrivajući u prosjeku 600.000 kilometara godišnje i smanjujući ukupne emisije za 30 posto.
Scania već dugi niz godina sarađuje sa obnovljivim gorivima u zemljama centralne i severne Evrope. Scania vozila su opremljena za upotrebu alternativnih goriva. Ovaj projekat je još jedan korak ka ciljevima smanjenja emisije CO2 kompanije Scania (Scania Science Based Targets), koji uključuju posvećenost smanjenju emisije CO2 iz vozila koja prodaje za 2025% do 20. godine u poređenju sa emisijom CO2 vozila koja je prodala 2015. godine.
Izvor:https://www.ttm.nl/