Klaster Logistika je u decembru objavila vijest, Italija implementira odredbe Paketa mobilnosti. Neće biti smanjene tarife za prevoznike koji nisu iz EU! – Klaster Logistika
PRIMJENA ODREDBI U PRAKSI – OPREZ!
Italijansko vijeće ministara je na sastanku 9. decembra usvojilo zakonodavnu uredbu o provedbi Direktive (EU) 2020/1057 Evropskog parlamenta i Vijeća od 15. jula 2020. godine, kojom se utvrđuju detaljna pravila o upućivanju vozača, m.in.
Ova direktiva je deo Paketa mobilnosti, koji predviđa široku reorganizaciju sektora drumskog saobraćaja.
U praksi, uvođenje Paketa mobilnosti u italijanske propise znači biti predmet poštanskih propisa za vozače koji obavljaju međunarodni prevoz u ovoj zemlji. Saopštenje mora biti objavljeno na IMI-u. Podaci preduzeća i objavljenih vozača moraju se uneti najkasnije na početku objave, zajedno sa drugim informacijama koje se odnose na kompaniju i vozače (registarske tablice vozila i prikolice, ime vozača, vozačka dozvola itd.).
Tokom inspekcije, policija može zatražiti kopije poštanske deklaracije i dokumenata koji se odnose na transportne operacije, kao što su međunarodna tovarna lista i tahografska evidencija sa referencama na prelazak granice – objašnjava transportni portal uominietrasporti.it.
Dekret koji je usvojila italijanska vlada je lex specialis koji se odlikuje sektorskim i specifičnim pravilima koja se primenjuju na međunarodno pružanje usluga drumskog saobraćaja i za operacije kabotaže. Takođe usklađuje administrativne obaveze i mere kontrole u ovoj oblasti, navodi se u saopštenju italijanske vlade.
lex specialis se odnosi na transnacionalno pruzanje transportnih usluga od strane prijevoznika sa sjedistem u drzavi clanici ili u trecoj zemlji koji upucuju vozace u italiju , kao i operacije kabotaže koje u italiji obavljaju prevoznici sa sjedistem u drzavi clanici eu .
Pored toga, predviđeno je da transportna preduzeća sa sedištem u zemljama koje nisu članice EU neće imati koristi od povoljnijeg tretmana od onog koji se odobrava preduzećima u Uniji, čak i ako posluju u skladu sa bilateralnim ili multilateralnim sporazumima koji omogućavaju pristup tržištu EU ili njegovim delovima.
Izvor: https://trans.info/pl/wlochy-wdrazaja-przepisy-pakietu-mobilnosci-318235
Italijanske vlasti nedavno su promenile pravila po pitanju upućenih vozača. Njihovo kršenje može rezultirati novčanom kaznom do 10.000 evra, a propisi se primenjuju i na kompanije sa sedjištem u trećim zemljama, piše trans.info.
Italija je, naime, zapravo primenila pravila Evropske unije i sa njima nove kazne za kršenje propisa za prevoznike, špeditere i vozače. Ova zemlja prilagodila je tek sada svoje zakonodavstvo Direktivi EU o upućivanju radnika – odgovarajuća uredba doneta je 23. februara, a stupila na snagu 21. marta 2023, nakon objavljivanja u italijanskom službenom listu.
Prema uredbi, nova pravila se primenjuju na prekogranični drumski prevoz i kabotaže koje obavljaju upućeni vozači kamiona.
Kako se navodi, propisano je da transportno preduzeće koje šalje vozače u Italiju mora da dostavi posebnu izjavu o slanju najkasnije na početku putovanja. Ovo se mora uraditi preko posebnog telematičkog sistema (interfejsa) povezanog sa IMI (Internal Market Information System) mrežom. Registracija sadrži niz informacija o prevozniku, vozaču, periodu slanja, vrsti prevoza i samom vozilu.
Ukoliko se ti podaci promene, kompanija ima rok od pet dana da ih ažurira. Obaveza vozača je da zadrži u kabini ne samo kopiju pomenute deklaracije, već i druge dokumente koji se odnose na prevoz koji se obavlja u Italiji i da ih predoči u slučaju inspekcije.
U slučaju kabotaže, tokom kontrole neophodno je pokazati da je prevozu prethodio međuanrodni transport za Italiju, a takođe mora biti predočena i odgovarajuća dokumentacija o kabotažnom prevozu. U slučaju provere, moraju se pokazati i tahografski snimci sa simbolima država članica u kojima je vozač obavljao međunarodni prevoz ili kabotažu.
Nepoštovanje novih propisa moglo bi rezultirati visokim kaznama. Nepodnošenje deklaracije (izjave o upućivanje vozača) kažnjava se novčanom kaznom od 2.500 do 10.000 evra, a podnošenje nepotpune, netačne ili zastarele deklaracije može biti sankcionisano kaznom od 1.000 do 4.000 evra.
Ako se kopija deklaracije u papirnoj ili elektronskoj formi i dokumenta za prevoz koji se obavlja u Italiji ne nose u kabini, postoji opasnost od kazne od 2.500 do 10.000 evra.
Osim toga, transportno preduzeće je dužno da na zahtev policije ili inspekcije rada preda dokumentaciju o upućivanju i zaradama isplaćenim tokom tog perioda. Prevoznik ima osam nedelja da to uradi. Ako to ne učini, može biti kažnjen sa 1.000 do 4.000 evra.
Važno je napomenuti da su novom uredbom predviđene kazne i za vozače kamiona, podseća trans.info. Ukoliko tokom kontrole ne predoče dokumente o upućivanju, preti im kazna od 150 do 600 evra.
Krajnji kupac ili špediter takođe mogu biti sankcionisani.
Uredba, takođe, predviđa da se kazne za prevoznike odnose i na kompanije sa sedištem u trećim zemljama. Isto važi i za vozače zaposlene u kompanijama koje nisu članice EU.
Objavljeno u Službenom Glasniku Italije – možete preuzeti na linku