XPO Logistics, jedna od najvećih svetskih logističkih i transportnih kompanija, prošla je četiri nedelje nakon tromesečne probe nove železničke usluge prevoza tereta između Engleske i Škotske. Operater, koji je sa entuzijazmom pokazao svoj afinitet prema železnici, tražio je mogućnosti u Velikoj Britaniji. Ovaj potez je deo tekućih napora kompanije da proširi svoja multimodalna transportna rešenja, koja imaju za cilj da obezbede održivije i isplativije načine kretanja robe po Britanskim ostrvima.
Prema XPO-u, probna verzija nove železničke usluge će svojim klijentima ponuditi mogućnost preko noći na duge relacije za transport robe između svojih lokacija u Mosendu (Mothervell) u Škotskoj i njihovih lokacija u Engleskoj, uglavnom u Daventriju. Usluga se testira kao deo većeg napora da se integriše železnički transport u XPO-ov lanac snabdevanja. Kompanija očekuje značajnu uštedu troškova i koristi za životnu sredinu od toga.
Sati su ušteđeni uprkos Karstersovim skretanjima
Trenutno ispitivanje pokriva razdaljinu od više od 500 kilometara od KSPO Logistics-ovog sopstvenog terminala za rukovanje u Kriku, samo nekoliko minuta od međunarodnog železničkog teretnog terminala Daventri u Northamptonshireu, pa do međunarodnog železničkog terminala Mosend u Škotskoj. Roba se zatim prenosi u KSPO depo u susednom logističkom čvorištu Eurocentral. Multimodalno vreme tranzita od Krika do Madervela je oko dva sata kraće od istog putovanja kamionom i izbegava se rizik od kašnjenja na putu, kaže KSPO.
Tromesečni probni rad traje tokom obimnog rekonstrukcije koloseka u Carstairsu – vitalnoj raskrsnici na glavnoj liniji Zapadne obale, gde se linije za Glazgov i Edinburg razilaze. To je učinilo pristup škotskom kraju operacije donekle problematičnim, ali su bili dostupni diverzioni putevi.
„Veoma smo uzbuđeni što pokrećemo ovu novu železničku uslugu“, rekao je Malkolm Vilson, izvršni direktor XPO Logistics Europe. „Dodavanjem železnice našim postojećim opcijama drumskog i pomorskog transporta, našim klijentima dajemo više fleksibilnosti i izbora kada je u pitanju premeštanje njihove robe. Takođe preduzimamo važan korak ka smanjenju našeg ugljičnog otiska i pomažemo u stvaranju održivije logističke industrije.“
Francuska i Engleska su se već povezale
Nova železnička usluga deo je širih napora XPO-a da razvije održivija transportna rešenja, uključujući električna i hibridna vozila i povećanu upotrebu obnovljivih izvora energije. Iako još uvek u velikoj meri zavisi od transporta širom sveta, kompanija je postavila sebi ambiciozan cilj da smanji emisije ugljenika za 30 procenata do 2025. Tvrdi da blisko sarađuje sa svojim klijentima kako bi im pomogla da ispune svoje ciljeve održivosti.
XPO kaže da će pažljivo pratiti probu svoje nove železničke usluge u narednim mesecima i očekuje da će dalje ulagati u železnički transport kao deo svoje stalne posvećenosti održivosti i inovacijama. Kompanija već upravlja brojnim uslugama železničkog prevoza tereta širom Evrope, a nedavno je uvela i vezu tunelom pod Lamanšom između Francuske i Engleske. Operater kaže da vidi značajan potencijal rasta za sektor na tržištu Velike Britanije.
„Uvereni smo da će ova nova železnička usluga biti prava promena za naše klijente“, rekao je Vilson. „Nudi brži, efikasniji i održiviji način transporta robe između Engleske i Škotske. Radujemo se što ćemo videti pozitivan uticaj koji će to imati na naše poslovanje i širu industriju.“
https://www.railfreight.com/