Nemačka železnička industrija je prilično uznemirena nedavnim komentarima predstavnika savezne vlade u vezi sa Deutschlandtaktom i njegovim redom vožnje. Nemački savezni komesar za železnički saobraćaj Mihael Tereur citirao je nemački medij ZDF da je Deutschlandtakt projekat za koji bi moglo biti potrebno više od 50 godina da se realizuje. Glavno pitanje je što je planirano da projekat bude gotov do 2030. godine.
Deutschlandtakt podrazumeva da nacionalnu železničku infrastrukturu treba prioritetno proširiti i učiniti je što je moguće dalje. RailFreight.com je kontaktirao udruženje za železnički teret Die Guterbahnen (NEE), koje broji 67 kompanija kao članice, za komentare. „Ove izjave Ministarstva saobraćaja su neshvatljive i politički signal je poražavajući“, rekao je izvršni direktor NEE Peter Vestenberger.
Koalicija semafora ne drži svoju reč o Deutschlandtaktu
Jedna od pritužbi koju su izložili Vestenberger i NEE je da trenutna vladina koalicija „semafor“ ne drži svoje obećanje da će značajno poboljšati nemačku železničku mrežu. „Trenutna vladajuća semaforska koalicija je u koalicionom sporazumu iz decembra 2021. obećala opsežne korake ubrzanja i prioritetno proširenje železnice. Međutim, ništa se još nije dogodilo“, naveo je Vestenberger. On je dodao da je izjava Thereura nastala niotkuda i da bi mogla biti znak da sadašnja vladajuća koalicija više ne podržava Deutschlandtakt.
Godine 2016. tadašnji zakonodavni organ je odobrio Zakon o proširenju federalnih železnica, koji je uključivao 180 mera proširenja. Međutim, „ovo ministarstvo više voli da nastavi, pa čak i da ubrza ekspanziju autoputa“, tvrdi Vestenberger. Pored poboljšanja železničke infrastrukture, Deutschlandtakt takođe uključuje kreiranje ciljnog reda vožnje za sve vozove. Predviđeno je da se izradi novi plan implementacije za period nakon 2025. godine, što bi, prema Vestenbergeru, izazvalo reviziju projekta ciljnog rasporeda. „Jasno je da će to ipak identifikovati dodatne infrastrukturne potrebe“, zaključio je on.
NEE nije jedino železničko udruženje koje je izrazilo svoje razočaranje Thereurovim rečima. Dirk Flege, generalni direktor Allianz pro-Schiene (Pro-Rail Alliance), javio se na LinkedIn da izrazi svoje neodobravanje. „Proširenje železničke mreže kasni. Na šinama je već velika gužva, kako u putničkom, tako i u teretnom saobraćaju”, naveo je Flege. On je nastavio rekavši da očekuje od savezne vlade da preduzme akciju na stvaranju obaveznog koncepta za postepenu implementaciju Deutschlandtakta.
https://www.railfreight.com/