Agencija Evropske unije za železnice (ERA) predstavila je studiju u kojoj se identifikuju različite barijere u železničkom saobraćaju na graničnim prelazima koje izazivaju značajne gubitke vremena. Kada je reč o železničkom teretnom saobraćaju, najveća kašnjenja izazivaju tehničke provere, neefikasna komunikacija u realnom vremenu i dodeljivanje novog broja voza.
Studija je sprovedena analizirajući dve železničke teretne rute koje prelaze granice u Evropi i predstavljena je u Briselu danas, u ponedeljak, 13. decembra. Studija je procenila granicu između Giurgiu Nord, u Rumuniji, do Ruse Razpredel, u Bugarskoj, i od Brennera, u Italiji, do Staatsgrenze nachst Steinach u Tirolu, u Austriji.
ERA predlaže „dalje smanjenje nacionalnih pravila i dalju adaptaciju Tehničkih specifikacija za interoperabilnost (TSI)“. TSI definišu tehničke i operativne standarde koji moraju biti ispunjeni da bi se ispunili osnovni zahtevi i osigurala interoperabilnost železničkog sistema EU.
ERA je već objavila prihvatljiva sredstva usklađenosti ranije 2022. godine i navodi da su moguća rješenja za pitanja tehničkih provjera već u fazi implementacije. Međutim, treba napomenuti da studija, po sopstvenom priznanju, ne uzima u obzir „moguće efekte prelivanja koji proizlaze iz više mera koje se usvajaju istovremeno”.
Rešavanje ovih problema bi uštedelo skoro pet sati vremena čekanja
U izveštaju Agencije se ističe da su železnička preduzeća (ŽP) „dužna da promene režime kočenja na graničnim prelazima čak i ako se sastav voza ne promeni”. Ova procedura dovodi do gubitka vremena za otprilike 20 minuta po vozu. Štaviše, tehničke provere na graničnim stanicama, koje se mogu desiti sa obe strane granice, dodaju 30 minuta na vreme čekanja.
waiting time.
Slika: ERA
Značajnija kašnjenja su uzrokovana, prema izveštaju ERA, problemima u vezi sa komunikacijom u realnom vremenu. Agencija apeluje na lakši prenos ETA i aktivno upravljanje saobraćajem od drugog menadžera infrastrukture. Ova dva rešenja bi uštedela oko 116 minuta po vozu.
Konačno, problem koji uzrokuje najduže vreme čekanja je praksa da se svaki put kada voz pređe granicu dodeljuje novi broj voza, čak i ako se sastav voza ne menja. Studija ERA tvrdi da ovaj proces traje u proseku 118 minuta po vozu. To je zato što se, kada mu se dodeli novi broj, voz smatra novim, a sve procedure pripreme voza, kako je objašnjeno u izveštaju.
https://www.railfreight.com/