Čini se da osnivač Nikole ima nekonzistentnost između stvarnog i izmišljenog svijeta. Ono što Trevor Milton kaže ozbiljno je u suprotnosti sa slučajem. A investitorima se to ne sviđa.
Suđenje Trevoru Miltonu počelo je prošle sedmice zbog obmanjivanja investitora, navodi The Wall Street Journal. Formalno, od 2020. Trevor nije Nikolin zaposlenik. Razlog za smjenu je obmana koju je koristio u reklami. Trevoru nije smetalo što se kamion ne kreće. Milton je odlučio: dizajneri nisu finalizirali, ali nas sila gravitacije neće iznevjeriti. Beskrupulozni osnivač gurnuo je kamion niz brdo i snimio trenutak njegovog kretanja – cilj je postignut.
Prevara je brzo otkrivena. Investitori su uspjeli dokazati da je uspjeh kompanije u razvoju kamiona na vodonične gorive ćelije balon od sapunice. Milton je bio prisiljen napustiti kompaniju. Organi za provođenje zakona uklonili su tužbe od Nikole, ali je ugled bio narušen. Kapitalizacija proizvođača kamiona sada ne prelazi 2,4 milijarde dolara.
Trevor Milton je također optužen za manipulisanje podacima kako bi doveo investitore u zabludu i prikupio više sredstava za razvoj Nikole. U trenutku izlaska na javno tržište, u ljeto 2020. godine, preuzimanjem posebno kreirane kompanije (SPAC), kapitalizacija je dostigla 3,3 milijarde dolara, otvaranje trgovanja povećalo je cifru na 30 milijardi dolara. zaobići čak i takvo “čudovište” kao što je Fordov motor.
Trevor nije zaboravio na vlastito dobro. Prije nego što je napustio kompaniju, Milton je sebi kupio ranč od 32,5 miliona dolara u Utahu i privatni avion. Ulaskom na javnu berzu, Trevor je poboljšao svoje finansijsko bogatstvo za 94 miliona dolara, a nakon ostavke, učvrstio je svoj uspjeh prodajom više od 300 miliona dolara vrijednih dionica kompanije.
Skandal sa neispravnim prototipom kamiona nije jedina epizoda u kojoj je osnivač Nikole prekršio zakon. Druga prevara je širenje lažnih informacija među investitorima.
Tužilaštvo smatra da su neke od izjava Trevora Miltona dovele investitore u zabludu. Na primjer, Nikolini planovi, zajedno sa GM-om, da pokrenu proizvodnju električnog kamioneta Badger nisu se ostvarili. Trevor je tvrdio da prototip već postoji. Čak je naveo neke inovativne detalje. Prema Miltonu, u kamionetu se nalazi fontana za piće. Nakon čišćenja vodenog kondenzata koji nastaje tokom rada gorivih ćelija, voda postaje pogodna za potrošnju.
2020. godinu obilježila je i Miltonova najava da bi Nikola mogao proizvoditi vodonik po cijeni od 4 USD/kg, četiri puta više od tržišnog prosjeka. Tužilaštvo napominje da kompanija nikada nije sama proizvodila vodonik. Advokati planiraju da svoju odbranu zasnivaju na upotrebi izraza “prototip” i “demonstracija” kako bi ocrtali Miltonove izjave o svojstvima stvarnih proizvoda.
Ako se dokaže Trevorova krivica, osnivaču Nikole bi mogla preti kazna do 25 godina zatvora. Iako praksa posljednjih godina pokazuje značajno smanjenje realnih kazni u sličnim slučajevima.
Kompanija Nikola čini sve da se distancira od svog osnivača i nastavlja da ide svojim putem. U aprilu 2022. godine proizvođač je započeo isporuke prvih akumulatorskih kamiona . Verzije na vodoničnim gorivnim ćelijama kompanija očekuje da će izbaciti na tržište za nekoliko godina. Bez obzira da li Trevor Milton ode u zatvor ili ne, kompanija će morati da povrati svoje dobro ime još dugo vremena.
(izvor: www.trans.info)