Bugarski operater zaustavljen je 17. oktobra u 22 sata u Kjulu kod Eskilstune. Teret stiže iz Stokholma i na putu je za Norvešku. Tokom provere jasno je da voznom jedinicom upravlja linijom između Stokholma i Norveške.
Prema onome što vozač kaže Zetterbergu, dva redovna sedmična odmora su provedena u Stockholmu i Örebru – u kabini kamiona. Kada menadžer vozača shvati da će to rezultirati sa dve naknade za sankcije u ukupnom iznosu od 5000 eura, pojavljuju se objašnjenja zašto ono što vozač kaže nije tačno.
Predstavnik za prevoz tada kaže, prema Zetterbergu, da je bio u Stockholmu i pokupio vozača kako bi mogao uzeti redovan sedmični odmor u kući prevoznika u Kävlingeu, Skåne. Isto važi i za nedeljni odmor u Örebru. Osim što nije vjerodostojan.
„Razumno je skuplje voziti od Stokholma do Kävlingea dva puta nego platiti smještaj za vozača bliže kući“, kaže Zetterberg.
Objašnjenje prevoznika takođe pada na izveštavanje o vožnji i vremenu odmora.
„Kada vozač bude transportovan od strane prevoznika, tokom putovanja mora biti prijavljen ‚drugi rad‘, nešto što vozač nije uradio. Da je to urađeno, odmor za vikend bio bi prekratak“, kaže Zetterberg.Ne prođe mnogo vremena pre nego što špediter dođe na scenu i spreman je da plati taksu za sankciju jer ne žele da roba stoji uz put iako se radi o kabinetu sa dvostrukim bravama. Link za plaćanje se šalje prevozniku, koji prosleđuje vezu prevozniku.
Dok čekamo isplatu, koristimo priliku da pitamo Zetterbrga o tome šta se desilo sa Atransom, koji je tokom mjeseca septembra nekoliko puta zaustavljen transportima koji su bili ilegalna kabotaža.
Ispostavilo se da od kada je poslednja platforma zaustavljena i sankcionisana, nisu pronađene nove pošiljke sa atran vozilima koja se kotrljaju putevima na njihovom području.
„Vidimo da stoje unutar intermodalnog terminala u Eskilstuni sa priloženim prikolicama, uključujući i italijanskog špeditera koji se ranije pojavio, ali sve dok su stacionarni unutar tog područja, ništa ilegalno ili ilegalno se ne može dokazati. Možda nas drže na oku dok radimo, a kako ih ne možemo gledati non-stop, moguće je da će voziti kasnije“, kaže Patrick Zetterberg.
17. oktobar nije izuzetak. Brojni traktori iz Atransa parkirani su prikolicama pričvršćenim unutar intermodalnog terminala. Prikolice, između ostalog, pripadaju italijanskom špediteru.
Kako je prošlo?
„Špediter je 18. oktobra ujutro platio sankcijsku taksu u ime transportne kompanije, a policijska patrola iz interventnih operacija poslata je da otključa stezaljku kako bi platforma mogla da nastavi ka Norveškoj, iako je malo kasnila,“ zaključuje Patrik Zeterberg.
https://www.tidningenproffs.se/n