Čini se da je DB Cargo na putu da otpusti ili ponovo zaposli hiljade zaposlenih u okviru svog programa ekonomske rehabilitacije. Njena matična kompanija, DB, ima za cilj da smanji radnu snagu svoje podružnice za 1.800 zaposlenih bilo tako što će ih pustiti ili premestiti na druga radna mesta u okviru DB grupe. Studija koju je naručila kompanija i koju je izvestio nemački list DVZ i žalbe zaposlenih izgleda potvrđuju nameru.
Priča DB Cargo-a jedna je od neprekidnih prepreka u poslednjih nekoliko godina. Državna kompanija je u finansijskim teškoćama i ostvarila je gubitak od 2,5 milijardi evra za svoju matičnu kompaniju u proteklih osam godina. U 2022. godini poslovni rezultati DB Cargo-a su i dalje negativni, pri čemu je u jednom vagonskom transportu zabeležen gubitak od 442 miliona evra, kombinovani transport je zabeležio gubitak od 108 miliona evra, dok je poslovanje blok vozovima takođe bilo negativno sa 157 miliona evra gubitaka. Što se tiče 2023. godine, zabrinjavajući su i rezultati za prvo polugodište godine, gde je kompanija imala gubitke do 196 miliona evra. Situacija se neće promeniti u 2024. uprkos ambicijama kompanije da vrati svoje finansijske performanse na crno. Čini se da je to razlog zašto će se primeniti drastičnije mere.
Treba napomenuti da je DB Cargo takođe pod istragom Evropske komisije u vezi sa svojim finansijama jer su njeni gubici tokom godina kompenzovani preko DB Grupe javnim fondovima. Situacija je slična onoj u Fret SNCF-u u Francuskoj, a istraga bi takođe mogla dati slične rezultate. Minus 1.800 zaposlenih Kao što je pomenuto, DB Cargo planira da otpusti ili premesti oko 1.800 svoje radne snage u Nemačku. Prema izveštajima, kompanija nema za cilj da nametne otpuštanja zaposlenih, već će dozvoliti da se ona dešavaju kao prirodni razvoj, što znači da neke pozicije koje se mogu otvoriti zbog procesa možda neće biti popunjene. Što se tiče premeštaja zaposlenih, oni će biti premešteni na druge pozicije unutar DB Grupe na sličan način kao i transferi zaposlenih koje primenjuje druga podružnica, DB Cargo Italia. Dok se ovi planovi odvijaju, pritužbe zaposlenih tvrde da je proces već pokrenut.
Prema VSVS.org, publikaciji koja predstavlja globalni socijalistički pokret sa pristupom nemačkim radnicima, DB Cargo se već suočava sa značajnim nedostatkom osoblja. U intervjuu sa službenikom DB-a koji je želeo da ostane anoniman, kaže se da je DB Cargo „smanjenje broja zaposlenih već u punom zamahu” i da dežurstva u teretništima već nemaju dovoljno osoblja, što pogoršava uslove rada onih koji su zaostali. Treba napomenuti da je pre nekoliko meseci šef kompanije DB Cargo, Sigrid Nikuta, demantovao navode o mogućim masovnim otpuštanjima radnih mesta i okarakterisao ih kao „samo nagađanja“.
Single vagonload Glasine o ukidanju hiljada radnih mesta potiču iz planova DB-a da smanji finansijske gubitke restrukturiranjem svog teretnog poslovanja. Jedan od scenarija uključivao je smanjenje ili zaustavljanje nerentabilnih poslovnih segmenata kao što su pojedinačni vagoni, a samim tim i gubitak radnih mesta u ovim sektorima. Što se tiče pojedinačnih vagona, DB Crago trenutno smišlja planove kako bi ga učinio efikasnijim i profitabilnijim standardizacijom svojih usluga. Ovo bi moglo rezultirati manjom fleksibilnošću i više fiksnih usluga, što bi značilo manje kombinovanih vozova sa jednim vagonom u vožnji i, posljedično, manje uključenih zaposlenih. Pored toga, to bi moglo značiti da bi preostale usluge mogle postati skuplje za kupce.
https://www.railfreight.com/r