Kontejnerski terminal Deepwater u Gdanjsku, na sjeveru Poljske, od sada će biti poznat kao Baltičko čvorište. Prema navodima kompanije, novo ime signalizira ambicije terminala da postane glavno čvorište u baltičkom regionu, kako morem, tako i kopnom.
Vijest se poklapa sa početkom izgradnje trećeg dubokovodnog keja (T3) na terminalu, za koji se očekuje da će povećati kapacitet terminala. Kada T3 bude završen, terminal će moći da se nosi sa sledećom generacijom kontejnerskih brodova koji stižu u Baltičko more.
Baltičko čvorište i njegov treći dubokomorski kej
Baltičko čvorište je u vlasništvu PSA International (40%), Poljskog fonda za razvoj (30%) i IFM Global Infrastructure Fund savjetovanog od strane IFM investitora (30%). Terminal je doživio rast od svog otvaranja, 2007. godine, pod imenom DCT Gdanjsk. Sve je počelo sa jednim dubokovodnim kejem i kapacitetom od 500.000 TEU-a. U 2021. godini terminal je bio opremljen drugim dubokovodnim kejem, što je dovelo do četvorostrukog povećanja TEU-a, dostižući 2,09 miliona.
Terminal funkcioniše kao transportna kapija za centralnu i istočnu Evropu, sa unutrašnjim destinacijama koje uključuju Češku, Slovačku, Mađarsku i Nemačku. Trenutno Baltičko čvorište ima 1.300 metara keja, 14 dizalica od broda do obale (STS) i godišnji kapacitet od 2,7 miliona TEU-a. Međutim, terminal će se nastaviti širiti izgradnjom trećeg dubokovodnog keja koji je počeo ovog mjeseca i bit će spreman do 2025. godine.
Projekat T3 će uključivati dubokovodni kej dužine 717 metara, sa dubinama pored 17,5 metara i površinom od 36,5 hektara. Pored toga, investicija će uključivati kupovinu 20 poluautomatizovanih železničkih nosača (RMG) dizalica za kontejnersko dvorište. Nova verzija čvorišta trebalo bi da bude otvorena za rad do sredine 2024. godine, a u potpunosti će biti završena do drugog kvartala 2025. godine.
(izvor:https://www.railfreight.com/)