Goriva napravljena od otpada od hrane i životinjskog izmeta u poslednje vreme izazivaju sve više interesovanja. Jutros sam ih pomenuo kao potencijalni beg od veoma visokih cena dizel ulja, najavljen novom uredbom EU (članak ovde). Da li su biogoriva zaista toliko ekološki prihvatljiva da ih treba podržati? Najnoviju studiju na ovu temu objavio je Iveco, fokusirajući se na komprimovani biogas, poznat i kao Bio-CNG.
Studiju je sproveo Institut za zagađenje atmosfere italijanskog Nacionalnog istraživačkog saveta. Upoređuje klasično dizel ulje i komprimovani biogas proizveden iz komunalnog organskog otpada. Stvarnost italijanskog gradskog prevoza uzeta je kao referentna tačka, posebno rad kamiona koji obavljaju prikupljanje otpada. Ono što je važno, analiza je bila prirode “Vell-to-Vheel”, tj. Uzela je u obzir proces proizvodnje goriva i njegovu kasniju upotrebu. Takođe se fokusirao na stepen hvatanja CO2 u proizvodnom procesu i poreklo korišćene energije.
Kako su prošli rezultati? Prema proračunima italijanskih stručnjaka, kamioni koji se pune biogasom mogu da emituju do 96 odsto manje gasova staklene bašte od uporedivih dizel vozila. Pored toga, emisija gasnih oksida, koji su posebno štetni po zdravlje, bila je 72 odsto niža od dizela kada je biogas sagoreo.
Iveco je sumirao izveštaj na sledeći način: “Ova značajna smanjenja svakako mogu doprineti postizanju ciljeva neutralnosti ugljenika postavljenih na evropskom nivou. Da to kažemo direktnije, ne morate da se prebacite na električne ili vodonične kamione da pomogne u ispunjavanju klimatskih zahteva. Dovoljno je dobiti najobičniji nosač gasa, od kojih stotine voze evropskim putevima, a zatim razviti proizvodnju gasa iz otpada.
https://trans.info/de/catego