- u većini ispitanih zemalja udeo vozača mlađih od 25 godina je 12 procenata ili čak niži.
- Samo u Kini i Uzbekistanu najmlađa starosna grupa čini više od 12 odsto svih vozača – u Kini je taj procenat 17 odsto, a
- u Uzbekistanu 25 odsto.
Za istraživanje, IRU je anketirao 4.700 špediterskih kompanija iz Evrope, Azije i Amerike. Činjenica da su mladi vozači manjina je zato što se demografska zamka zatvara i u transportnoj industriji. Međutim, situacija je gora nego u drugim sektorima privrede.
Procenat ljudi mlađih od 25 godina koji rade u sektoru saobraćaja manji je od njihovog udela u ukupnom stanovništvu u svim ispitanim zemljama, sa izuzetkom Meksika i pomenutih zemalja Uzbekistana i Kine. To znači da je profesija manje privlačna za mlade. Istovremeno, u većini regiona udeo vozača starijih od 55 godina je veoma visok – znatno veći od proseka u drugim sektorima i znatno veći od udela onih ispod 25 godina. To znači da će se nedostatak vozača povećati u bliskoj budućnosti jer ograničena grupa mladih vozača neće moći da zameni vozače koji odlaze u penziju, navodi se u izveštaju.
Evropa dostiže svoje dno Situacija je posebno dramatična u Evropi, gde je prosečna starost vozača 47 godina.
Trećina vozača kamiona već ima 55 godina i više.
To je znatno više od udela ove starosne grupe u radno aktivnom stanovništvu u Evropi.
Pored toga, relativno je malo mladih vozača – samo 5 odsto vozača kamiona u Evropi je mlađe od 25 godina.
Situacija je teška i u Rusiji – samo 4 odsto vozačkih mesta zauzimaju mladi vozači. Najstariji, pak, čine 31 odsto svih vozača kamiona. Situacija je nešto bolja u zemljama poput Argentine, Kine i Meksika, koje imaju mnogo manji udeo vozača starijih od 55 godina, od 16 odsto, 14 odsto i 13 odsto. Budućnost ne izgleda optimistično, iako ima pozitivnih primera, poput Sjedinjenih Država, gde je trend obrnut i udeo mladih vozača do 25 godina porastao je sa 6 odsto u 2020. na više od 8 odsto u 2022. godini.
Takođe pročitajte: Tržište rada: Imigracija je neophodna vozači iz Kazahstana treba da pomognu Girteku
Žene protiv nedostatka vozača
Jedan od načina da se reši sve veći nedostatak vozača kamiona i preokrene demografske promene u transportnoj industriji je da se privuče više žena u profesiju. U skoro svim zemljama koje su ispitane, žene čine manje od 6 procenata svih vozača kamiona. To je znatno manje nego u drugim profesijama u transportnoj industriji.
Samo u SAD 8 odsto svih vozačkih pozicija zauzimaju žene. Poređenja radi: U Evropi je ovaj udeo 4 odsto, au Kini 6 odsto.
U Nemačkoj bi se nedostatak vozača mogao povećati za oko 20.000 vozača svake godine Nedostatak kvalifikovanog stručnog osoblja takođe izaziva glavobolju logističkoj i transportnoj industriji u Nemačkoj.
Studija konzorcijuma objavljena početkom 2023. godine na temu „Rešavanje uskih grla u logistici sa fokusom na upravljanje osobljem“ koju su vodili profesori Volfgang Štolzle iz Logistics Advisori Ekperts (spin-off Univerziteta St. Gallen), Thorsten Schmidt iz Tehnički univerzitet u Drezdenu i Kristijan Kile sa Instituta za primenjenu logistiku na Tehnološkom univerzitetu Vircburg-Švajnfurt (THVS) koristili su model razvijen posebno za studiju da kvantifikuju nedostatak vozača na osnovu trenutne statistike i izračunali da trenutno postoji manjak vozača. od više od 70.000 vozača kamiona i da se manjak vozača povećava svake godine oko 20.000 vozača će se povećati. Kako naglašavaju stručnjaci, ovaj nedostatak je relativno veći nego u nezi ili obrazovanju. Osim toga, studija je pokazala da će nedostatak vozača 2022. godine dovesti do dodatnih troškova za nemačku privredu u iznosu od približno 10 milijardi evra. Posledice demografskih promena polako ali sigurno postaju primetne na tržištu rada. Očekuje se da će u narednih deset godina 7,3 miliona ljudi u Nemačkoj otići u penziju. Ukoliko, dok tražnja za kvalifikovanim radnicima ostane ista, u Ar
Foto: AdobeStock/littlewolf1989
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/zu-wenige-junge-menschen-wollen-lkw-fahrer-werden-384997