Crnogorska i Barska plovidba prošlu godinu završiće u minusu, a to će biti više nego 2021. godine, saopštili su te špedicije.
Obe kompanije su najavile da će ove godine iz sopstvenih sredstava platiti kreditne obaveze kineskoj Eksim banci od 8,8 miliona dolara. Prošle godine su to uradili prvi put, plativši devet miliona dolara glavnice, zahvaljujući povoljnijim vozarinama, piše Boka njuz.
“Glavni planovi Crnogorske plovidbe za ovu godinu su da brodovi plove bez neplaniranih zadržavanja i da obe polugodišnje rate plaćamo iz sopstvenih sredstava”, kazali su iz kotorske kompanije i podsetili da je prošle godine u dve polugodišnje rate dospele u U januaru i junu Ekim banci isplatila je ukupno 5,2 miliona dolara.
Naredna rata dospeva 21. januara u iznosu od 2,55 miliona dolara.
„Zbog obaveznog remonta brodova u brodogradilištima Turske i Italije, brod je bio u mirovanju 70 dana, pa je teško očekivati da ćemo do roka dospeća akumulirati dovoljno sredstava da odjednom isplatimo ratu. U skladu sa projekcijama priliva sredstava, ratu ćemo završiti iz više uplata“, naveli su iz kotorskog preduzeća.
Barska plovidba je u januaru i junu prošle godine otplatila i 1,91 milion dolara i 1,88 miliona dolara.
„Akumulirali smo dovoljno sredstava da uplatimo 1,6 miliona evra na račun državne kase i 1,63 miliona evra da otplatimo dug prema državi, koja je dospele rate u januaru i junu 2021. godine Ekim banci”, saopšteno je iz advokature. kompanija.
Naredna rata dospeva 21. januara i iznosi 1,87 miliona dolara, a iz Barske plovidbe navode da sredstva imaju.
Brodovi Crnogorske plovidbe, Kotor i 21. maj, kupljeni su 2012. godine.
Do sada je otplaćeno 56,6 miliona dolara, kako kroz učešće, tako i kroz kredite, od čega je Crnogorska plovidba platila 22,2 miliona dolara, a Vlada 34,4 miliona dolara. Eksim banci duguje još 12,4 miliona dolara, a poslednja rata dospeva 21. januara 2025. godine.
Brodovi Barske plovidbe, Bar i Budva, preuzeti su 18. septembra i 8. oktobra 2014. godine od brodogradilišta Jinling u Kini, kada je počela njihova komercijalna eksploatacija. Iznos kredita je 46,4 miliona dolara sa kamatom od dva odsto, rokom otplate od 15 godina i grejs periodom od pet godina. Do sada je otplaćeno 21,98 miliona dolara, od čega je država platila šest miliona.
Brodarske kompanije saopštavaju da su prošlu godinu završile u minusu.
„U ovom trenutku teško je dati preciznije podatke o očekivanim konačnim finansijskim rezultatima Crnogorske plovidbe za prošlu godinu, ali ono što je relevantno jeste podatak za devet meseci po kojem imamo milion evra dobiti“, rekao je. Kotorska četa.
Podsetili su da su 2021. godine imali dobit od 40 hiljada evra, a za prošlu godinu očekuju da će biti 15 do 20 puta veća.
Iz Barske plovidbe navode da nemaju preliminarne poslovne rezultate za prošlu godinu, ali očekuju znatno veći plus nego 2021. godine.
U Crnogorskoj plovidbi ističu da nije sve bilo u skladu sa očekivanjima s početka prošle godine.
„S jedne strane došlo je do pada vozarina, što je dovelo do pada prihoda u odnosu na plan, a sa druge strane došlo je do povećanja rashoda, u odnosu na 2021. godinu i u odnosu na plan, zbog obaveza redovnih petogodišnjih remonta, pristajanja i ugradnje sistema za prečišćavanje balastnih voda na njima. Sve se to odvijalo u uslovima pojačanih inflatornih kretanja, posebno na rashodovnoj strani, pre svega servisnim i brodogradilišnim radovima, rezervnim delovima, farbama“, saopštila je Crnogorska plovidba.
Oni su objasnili da su vozarine u prvoj polovini prošle godine bile na nivou druge polovine 2021. godine, ali da je zbog njihovog kretanja u poslednjoj polovini godine teško prognozirati šta će biti ove godine.
U Barskoj plovidbi su zadovoljni prošlogodišnjim poslovanjem, jer su ugovorene zakupnine bile znatno veće nego prethodnih godina, ali ističu da je u drugoj polovini godine došlo do pada vozarina, pa ne mogu da predvide svoje trend ove godine sa sigurnošću.
Crnogorska plovidba je saopštila da je prošle godine potpisala ugovore sa brodarskim kompanijama iz Sjedinjenih Američkih Država (SAD) i potpuno zamenila dugoročne čartere Sea Pioneer London iz Velike Britanije. Barska plovidba je promenila i zakupca brodova i od kraja 2021. i početka prošle godine imaju ugovor sa danskom kompanijom Norden i tom saradnjom su zadovoljni. https://pomorac.hr/