Prema IRU-u, samo 7.000 parking mesta u EU ispunjava osnovne uslove da se kvalifikuju kao bezbedna parking mesta. U međuvremenu nedostaje čak 100 hiljada takvih parking mjesta. Kuehne+Nagel je sastavio bazu podataka verifikovanih parkova za kamione kako bi svojim prevoznicima olakšao bezbednije dovođenje tereta na odredište, kaže Robert Ignaszewski, menadžer za nacionalnu bezbednost u Kuehne+Nagel.
Robert Ignaszewski, menadžer za nacionalnu sigurnost u poljskoj podružnici Kuehne+Nagel: Svaka zemlja zapošljava po jednu osobu koja je odgovorna za bezbednost lanca snabdevanja. Stručnjaci iz različitih zemalja svakodnevno sarađuju jedni sa drugima i sastaju se ciklično radi razmene informacija i, grubo rečeno, razmene informacija o trendovima u kriminalu u logistici.
Prilikom kreiranja pretnji teretnom prevozu, oslanjamo se na iskustvo naših stručnjaka, kao i na informacije agencija za sprovođenje zakona iz različitih zemalja i udruženja koja prate bezbednost.
Uz pomoć potonjeg nastao je naš alarmni sistem RING (skraćenica od React, Inform, Network, Go – editor's note) koji postoji od 2007. godine. U početku su pretplatnicima slane informacije o incidentima u logističkom lancu iz Evrope, koji nisu nužno bili vezani za našu kompaniju.
Sistem je najvažniji alat za procenu rizika i procenu rute. Radi se o platformi uživo koja, pored informacija o slučajevima rizika, grafički prikazuje i na mapi. Iz tog razloga, naši prevoznici koji koriste alat mogu lako da planiraju rutu, npr. isključivanjem parkinga na kojima se dešavaju krađe. Takođe možete pronaći informacije o drugim potencijalnim rizicima, kao što su obližnji štrajkovi ili zatvaranje autoputeva.
Još jedan alat koji Kuehne+Nagel koristi za procjenu i planiranje rizika u teretnom transportu je baza podataka Recommended Parking Locations (RPL), koju su pregledali i procijenili naši stručnjaci. Ovo je veoma važna baza podataka jer je trenutno veoma teško pronaći bezbedna parking mesta u Evropi.
Čak bih rekao da je situacija dramatična. Prema IRU-u, samo 7.000 parkinga u Evropskoj uniji ispunjava najosnovnije uslove da se klasifikuju kao bezbedni parkingi. Pored toga, nedostaje i do 100.000 parking mesta. Što to znači u praksi – da tvrtke poput Kuehne+Nagela imaju zadatak izgradnje sigurnih parkirališta?
Na primer, gore pomenuti RPL prikazuje crne tačke na mapi Evrope, odnosno parking mesta koja se ne preporučuju prevoznicima. Gde je situacija najgora?
Oko Berlinskog prstena. Slična situacija je i u regionu Hanover i u pograničnom području između Nemačke i Holandije i Belgije.
Vidim da je to upravo u skladu sa nalazima TAPA-e, koji pokazuju da je Njemačka po krađi tereta na drugom mjestu u svijetu.
Naravno, jer je tu i najveći problem pronalaženje parking mjesta. A onda se desi da se vozaču transportne kompanije koja isporučuje robu visoke vrednosti kaže da mu je dozvoljeno da se parkira samo na obezbeđenom parkingu, ali na licu mesta ispada da tamo ne može da parkira jer su sva mesta zauzeta. U tom slučaju, on se mora pozvati na član 12 Uredbe 561/2006.
Tačno. Ovo omogućava produženje vremena vožnje pod uslovima utvrđenim u Pravilniku. Ali to može postati i problem, jer se parking roba u riziku od krađe na upitnim parkiralištima može prepoznati ne samo kao kršenje svih sigurnosnih propisa, već i propisa o osiguranju. I u tom slučaju, možete zaboraviti na isplatu odštete….
Povratak u bazu podataka sigurnih parking mjesta – koliko lokacija baza podataka trenutno pokriva?
Više od 750 pozitivno testiranih parking mesta u 35 zemalja Podeljeni su na različite nivoe bezbednosti. Procenjujemo ih prema spisku koji je sačinio Kuehne+Nagel, a koji precizira niz parametara, kao što su adekvatno osvetljenje i ograda, broj parking mesta, nadzor CCTV-a, prisustvo osoblja obezbeđenja na parkingu i kontrole ulaska i izlaza, potreba za unapred obaveštenjem i istorijom parkinga, odnosno da li je ovde bilo bezbednosnih incidenata.
Pored ovih kategorija parkiranja, naši špediteri mogu parkirati i na Kuehne+Nagel terminalima u drugim zemljama u sklopu KN pomaže KN inicijativi.
Pretpostavljam da je to saradnja filijala u pogledu pronalaženja raspoloživih parking mesta?
Baš tako. U praksi, to znači da kamioni koji obavljaju transporte koji nisu predviđeni za ovu granu mogu biti parkirani na određenim ograncima Kuehne+Nagel. Na primer, ako izvršimo prevoz iz Poljske u Španiju, možemo parkirati u filijali u Francuskoj sa prethodnom najavom.
Poslednje pitanje: Zašto broj krađa u transportnom sektoru nastavlja da raste, uprkos činjenici da se pojavljuju sve moderniji bezbednosni sistemi za transport i raste svest među svima koji su uključeni u lance snabdevanja?
Nažalost, kao što kažete – broj krađa se ne smanjuje. Statistika koju je Evropska unija objavila pre nekoliko godina pokazala je da su godišnji gubici u lancima snabdevanja unutar EU, izazvani krađama, iznosili 8,2 milijarde evra. U to vrijeme zabilježeno je u prosjeku 160 incidenata dnevno. Noviji detaljniji podaci nisu dostupni. Međutim, analiza trendova pokazuje da se broj incidenata zapravo povećava.
To je prvenstveno zbog povećanog protoka robe, ali to nije jedini razlog. Postoji mnogo razloga: inflacija, osiromašenje određenih društvenih i nacionalnih grupa, geopolitička situacija u Evropi, diverzifikacija društava.
Posebna prijetnja posljednjih godina bila je sve veća prevara cjelokupnog tereta – odnosno špediterske prevare. Nažalost, ova vrsta zločina je gotovo bez kriminala, sa malim rizikom za počinioce i još uvijek malo otkrivanja.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/diese-parkplatze-werden-von-dem-unternehmen-kuhne-und-nagel-nicht-empfohlen-373361