U Kini, operateri železničkog tereta smatraju Budimpeštu jednim od glavnih čvorišta železničkog tereta u Evropi. Iako je zbog rata u Ukrajini saobraćaj sada preusmeren preko Malaševiča, on je i dalje konsolidovan u glavnom gradu Mađarske.
Prednosti Budimpešte kao „operativni kapacitet terminala i dostupne rute koje vode do grada“. „Posebno prije izbijanja rusko-ukrajinskog sukoba, postojala je direktna linija od Kine do Budimpešte. Počevši od Sijana u Kini, prolazeći kroz Kazahstan, Rusiju i Ukrajinu, teret se pretovarao na evropski kolosek u graničnoj luci Zahonji u Mađarskoj.
Izbor Budimpešte
„Tranzitno vrijeme ove rute je oko sedam dana brže od tradicionalne rute preko Malaszevicze; najbrže, do Budimpešte se može stići za četrnaest dana. Pored toga, Budimpešta ima kompletnu željezničku distributivnu mrežu. Nakon što roba stigne u Budimpeštu, može biti isporučena u Bukurešt/Konstancu, luku Kopar, Duizburg i Hamburg u roku od 2-3 dana.”
„U izboru željezničkih ruta, kineske platformske kompanije uglavnom biraju Budimpeštu kao prvo čvorište u Evropi“, nastavio je on. Raspon distribucije je veliki. Nasuprot tome, Beč ili Bratislava imaju nepotpunu industrijsku postavku i veće troškove tranzita. Zbog toga, samo mali broj kupaca odlučuje da rezerviše direktno u Beč ili Bratislavu.”
Situacija Rusija-Ukrajina
Pogođeni situacijom u Rusiji i Ukrajini, tačka ulaska u Evropu je morala da se prilagodi, objasnio je Luo. Međutim, zbog nedostupnosti trase kroz Ukrajinu, saobraćaj je morao da bude preusmeren preko Malaševca u Poljskoj. Zahoni kao ulazna tačka ima mnogo prednosti. „Ovdje se ukrštaju željeznice i autoputevi, a mreža se prostire u svim pravcima. Blizu je evropskom i tržištu ZND, a postoji mnogo projekata saradnje između Mađarske i kineskih kompanija. Štaviše, postoji dobro investiciono okruženje.”
Nova stanica, nova prilika
Na samitu Rail Freight on Tour, posetioci su bili odvedeni u obilazak novog terminala East-Vest Gate u Feniestlitkeu. „ovo ambiciozan plan koji ima za cilj izgradnju najvećeg i najmodernijeg unutrašnjeg terminala i logističkog centra u Evropi. Ako je u funkciji, zaista može da formira važno pretovarno čvorište za evroazijski koridor. Verujem da će to dodatno ojačati pozicioniranje Mađarske u saobraćaju teretnih vozova Kina-Evropa.
Na kraju : „Mađarska je članica Evropske unije i jedan od najvećih investicionih partnera Kine u centralnoj i istočnoj Evropi. Poslednjih godina bilateralna trgovina je nastavila da dostiže nove vrhunce i postoji mnogo investicionih projekata sa pozitivnim efektima, od kojih svi predstavljaju dividende politike i stabilnost, a oni su posebno važni i cenjeni od strane naših praktičara logističkih usluga, posebno u trenutnoj situaciji neizvesnost.”
(izvor:https://www.railfreight.com/)