Najnoviji podaci dolaze iz Holandije. Lokalna banka ABN AMRO objavila je da su već 31 odsto zaposlenih u transportnoj industriji ljudi stariji od 55 godina. Ovaj procenat se može smatrati izuzetno visokim, na kraju krajeva, u drugim sektorima holandske ekonomije, samo 21 odsto zaposlenih je doživelo 55. rođendan.
Podaci za cijeli kontinent izgledaju slično ili još gore. Kako je organizacija IRU izvestila prošle godine, među svim evropskim vozačima kamiona, čak 34 odsto su osobe starije od 55 godina. S druge strane, procenat mladih radnika mlađih od 25 godina pao je na samo 7 odsto. Poljska je čak i ispod ovog prosjeka, a mladi vozači čine tačno 6,2 posto cijele profesionalne grupe.
Starenje vozača može da bude veoma ozbiljan problem. Kada se stariji zaposleni penzionišu, jednostavno neće biti nikoga da ih zameni. Kako se izboriti sa ovim fenomenom? ABN AMRO ukazuje na jedan temeljni način, a to je poboljšanje životnih uslova u datoj profesiji, neophodan za privlačenje mladih.
Kao pozitivan primjer, ABN AMRO ukazuje na holandsku građevinsku industriju. Poslednjih godina došlo je do jasnog poboljšanja zadovoljstva zaposlenih, a time i izvesnog rešenja kadrovskih problema. Ovo će biti rezultat fleksibilnijih rasporeda, manjeg fizičkog napora i veće sigurnosti posla.