Njemačka federalna uprava za motorni saobraćaj daje zeleno svjetlo: tahograf 4.1 od Continental VDO dobija odobrenje. Šta to znači za evropske puteve u pogledu bezbednosti i pravičnosti u prevozu kamiona?
Continental je dobio odobrenje tipa od Njemačke federalne uprave za motorni transport (KBA) za VDO DTCO 4.1 tahograf. Verzija pametnog tahografa koju pruža EU paket mobilnosti 1 donosi nove i djelimično modificirane funkcije. Ovde zakonodavac i proizvođač očekuju pouzdane podatke za efikasnije kontrole u međunarodnom teretnom transportu. Cilj je da se osigura veća bezbednost i pravičnost na evropskim putevima.
Ko će u budućnosti biti podvrgnut tahografskoj obavezi
Provedbena uredba iz Bruxellesa (EU 2021/1228) obavezuje da novoregistrirana komercijalna vozila ukupne mase veće od 21,2023 tone moraju biti opremljena inteligentnim tahografima druge verzije od 3. augusta 5. godine. Do avgusta 2025. godine uslediće postojeća vozila koja će se koristiti preko granica. Ono što je novo je da će komercijalnim vozilima ukupne težine između 2,5 i 3,5 tone koji voze preko granica takođe biti potreban tahograf od jula 2026. godine.
Tehnički nadzor nad operacijama kabotaže
Upotrebom DTCO 4.1 poseban fokus se stavlja na poboljšanu dokumentaciju kabotažnih operacija i otprema vozača. U tu svrhu, uređaj koristi GNSS modul (Global Navigation Satellite System) za snimanje položaja vozila i dokumentovanje graničnih prelaza. Bluetooth interfejs omogućava veću povezanost, tako da se tahograf može lako čitati i kontrolisati putem spoljnih uređaja kao što su pametni telefoni. Pored toga, DTCO 4.1 je već pogodan za nove vozačke kartice sa njihovim memorijskim kapacitetom proširenim sa 28 na 56 dana, što će postati obavezno krajem 2024. godine, navodi Continental.
https://www.eurotransport.de/