“Kamion košta 100.000 eura, električni 400.000 i vodik 500.000”, prisjetio se Carlos Giner, direktor transporta Grupo Seséa.
Direktor Seséa smatra da je pomoć za elektrifikaciju u Španiji oskudna, “od maksimalno 103.000 evra za veliku kompaniju. U Nemačkoj subvencionišu 80% razlike između dizel komercijalnog i električnog vozila. Zato traži od Uprave da ih poveća: “Subvencije su neophodne prema našim očekivanjima“. Poruka vrlo slična onoj izvršnog potpredsjednika Faconautoa tokom inauguracije dana.
Giner je također kondenzirao još jednu od poruka sektora tokom Opservatorije: nije preporučljivo kladiti se samo na elektrifikaciju kao metodu dekarbonizacije. On je objasnio da njegova kompanija ima za cilj da bude neutralna u emisijama do 2050. godine, te smatra da to uključuje multimodalnost, upotrebu vozila sa većim kapacitetom – kao što su duoprikolice – i alternativne tehnologije za dizel. Konkretno, on je objasnio da su njegova “očekivanja” postavljena na vodonik za transport na velike udaljenosti, ali je priznao da je njegova infrastruktura i dalje “korak iza” od električne. Stoga smatra da trenutno energetska tranzicija ide preko HVO-a i goriva.
NE POSTOJI JEDINSTVENO REŠENJE
Juan Jesús Sánchez, predsjednik Disfrimura, priznao je da njegovoj kompaniji nije jasno koja će biti dominantna tehnologija u budućnosti. Po njegovom mišljenju, o tome će odlučivati njegovi klijenti, “ko su oni koji plaćaju” i BOE, “za ono što političari nameću.” Trenutno objašnjava da njegova kompanija “prihvata sve” alternativne tehnologije. Disfrimur trenutno koristi tri, ove godine će testirati još dva, a sljedeće godine će prvi put koristiti vodik. Takođe je tvrdio da je potrebno izmeriti zagađenje “od bunara do točka,” a ne samo izduvnom cevi.
Izvršni direktor kompanije Acotral, Juan Sánchez, prikazao je vrlo sličan scenario. On je naglasio saradnju prevoznika i proizvođača prilikom planiranja “svake rute, jer svaka ima drugačije rešenje”. Moderator ove tabele, May López, sažeo je poruku prevoznika u jednoj rečenici: “Nema jedinstvenog rešenja.”
https://www.rutadeltransporte.com/