Dalji razvoj projekta nadzemne linije: EHighway u Hessenu produžen je na dvanaest kilometara, čekaju se nova vozila za nove partnere.
Problemi sa linijom sa eHighway-om, ali ne na način na koji mislite: Puštanje u rad dodatnog dela A5 je odloženo. Problemi nisu posljedica nedostataka u nadzemnoj liniji – već je treća strana presjekla kabel tokom iskopavanja, što je od suštinskog značaja za rad dodatne trase eAutoceste. Iz tog razloga, puštanje u rad nove deonice rute, koja je zapravo bila zakazana za jul, za sada je odloženo, izjavio je portparol kompanije autoput, koja je odgovorna za rad sistema. Stoga još uvek nije moguće predvideti kada će šteta biti sanirana i tada se može izvršiti puštanje u rad.
Uspon i silazak
Sa dodatnih sedam kilometara biće nastavljen projekat Elisa, naučno praćen Tehničkim univerzitetom (TU) Darmštatom: “Zbog proširenja rute, prvi put ćemo moći da istražimo elektrifikaciju raskrsnice (Langen/Mörfelden), odnosno prenapon ulaznog i izlaznog područja autoputa sa nadzemnim linijama. Pored toga, možemo analizirati u kojoj meri se postojeći sistem može proširiti tokom rada u stvarnom svetu,” kaže Redžina Linke, istraživačka saradnica na Institutu za planiranje i tehnologiju transporta u Darmštatu.
U međuvremenu je u projektu lansirana i treća generacija vozila. Prvi su bili Scania R 450 hibridni katenarni kamioni, čija se električna baterija punila preko pantografa. Druga generacija bila je PHEV, plug-in hibridni modeli, a treća generacija O-kamiona sada su čisti BEV kamioni.
Dva nova logistička partnera
Trenutno će dva kamiona biti isporučena novim projektnim partnerima Deutsche Post DHL i Fracht Team Deutschland, kako kaže Stefan Ziegert, menadžer proizvoda za održiva transportna rješenja u Scania Germany, za trans aktuell: “Razlika je u tome što ova vozila nisu traktori za poluprikolice, već šasija sa kutijama.”
Poređenja radi, prvi hibridni O-kamion sa kojim je Spedition Schanz započeo 2019. godine bila je verzija sa elektromotorom od 177 KS i baterijom od 18,5 kWh, trenutna BEV vozila imaju snagu baterije od 300 kWh i snagu motora od 312 KS.
Prema Ziegert-u, nalazi proizvođača vozila su da dinamično punjenje može doprineti smanjenju CO2 u teretnom transportu bez velikog uticaja na ekonomsko okruženje. Ako vozila ne moraju da se pune ili dopunjuju gorivom stacionarno, to donosi značajnu vremensku prednost i ugrađena baterija može biti dimenzija manja. “The efficiency of the energy used is also the highest of the sustainable solutions, there are no range challenges and the power grid is relieved, as the distribution takes place over long distances and not focused in one place”. Tehnologija funkcioniše i isplativa je, čak i ako uzmete u obzir investicije u nadzemnoj liniji. Prema Ziegertovim riječima, zemlje Beneluksa, Francuska, Italija, Velika Britanija, Poljska, Austrija i Mađarska sada pokazuju interes.
https://www.eurotransport.de/