Upravni sud u Falun saglasan je sa Švedskom konfederacijom transportnih preduzeća i Švedskom asocijacijom autobusa i autobusa u nedavnoj presudi. Nije razumno da kompanija plati taksu za sankcionisanje zbog kršenja pravila vožnje i odmora za koje je vozač kriv kada radi za drugog klijenta.
Kada vozač završi smjenu u Åkeri A, sve je u redu. Kada vozač tada vozi za Åkeri B počinjeni su prekršaji.
Švedska konfederacija transportnih preduzeća objašnjava da Švedska transportna agencija smatra da je od kada vozač prvi put vozi za Åkeri A, dovoljno da se ta transportna kompanija smatra odgovornom za prekršaj.
Niko ne dovodi u pitanje činjenicu da prevoznici treba da prate vreme vožnje i odmora svojih vozača, zaposlenih i angažovanih radnika, ali prevoznici i autobuske kompanije su dobili takse za sankcionisanje kada su vozači počinili prekršaje u drugoj kompaniji nakon završetka smene. Možda zvuči malo verovatno, ali tako je, objašnjava Švedska konfederacija transportnih preduzeća.
U februaru je takav slučaj suđeno u upravnom sudu u Falunu, a sud je presudio u korist prevoznika. Švedska agencija za saobraćaj odlučila je da se ne žali i presuda je stoga dobila pravnu snagu.
“Veoma prijatna odluka. Konačno, preovladava zdrav razum. Sada se nadamo da će presuda voditi Švedsku transportnu agenciju da u budućnosti postupa sa sličnim slučajevima”, kaže Suzan Karlson, zamenica šefa javne politike u Švedskoj konfederaciji transportnih preduzeća.
Mreža Švedske konfederacije transportnih preduzeća za vožnju i odmor, koju čine predstavnici i prevoznika i autobuskih kompanija, u nekoliko navrata je istaknula konkretne primere Švedskoj transportnoj agenciji kako bi pokazala nerazumne posledice koje primena propisa ima za prevoznike i autobuske kompanije koje zapošljavaju vozače ili imaju vozače koji voze za više kompanija.
Do sada je njihova žalba pala na gluve uši. Kent Davidsson, stručnjak za vožnju i odmor u Švedskoj konfederaciji transportnih kompanija, koji je zastupao Åkeri A, kaže da su svi s kojima je razgovarao rekli da se nikada neće dokazati ispravno na upravnom sudu.
“Ali to se isplatilo da se žali i ovo je pobeda za transportnu industriju,” kaže Kent Davidsson.
https://www.tidningenproffs.se/ny