Veća održivost kroz integraciju javnog prevoza
Istraženo je da li integracija sistema javnog prevoza u CEP sisteme može doprineti većoj održivosti tokom poslednje milje. Intervjuisan je panel stručnjaka iz CEP-a i kompanija za javni prevoz. Rezultat: “Koncept je prihvatljiv kako za CEP industriju tako i za pružaoce usluga javnog prevoza”. Prema BIEK-u, koncept bi svakako mogao doprinijeti održivosti, jer se konvencionalne ture eliminiraju, a teretni bicikli se sve više koriste na posljednjoj milji. Integracija javnog prevoza je stoga predodređena za B2C uslugu i nevremenski kritičnu B2B uslugu. Kao rezultat toga, konvencionalne preostale ture za sve ostale usluge ostaće u područjima isporuke.
Velika potreba za istraživanjem i regulacijom
jSve u svemu, međutim, postoji velika potreba za istraživanjem i regulacijom koncepta. “Međutim, jasni politički ciljevi na svim saveznim nivoima Njemačke smatraju se neophodnim za implementaciju,” zaključuje kompanija. Oni su povezani sa otvaranjem dozvoljenog opsega korišćenja javnog prevoza za teretni saobraćaj, koji mora biti praćen mjerama državne podrške za neophodna ulaganja u sisteme javnog prevoza. Pored toga, mnogi akteri bi morali da budu uključeni: transportne kompanije, organi javnog prevoza, kompanije CEP-a, kao i vlasnici infrastrukture kao što su opštine i DB – za to bi trebalo mnogo vremena.
Kombinovani rad putničkog i teretnog transporta
Autori studije preferiraju mješoviti rad putničkog i teretnog transporta koristeći postojeće kapacitete tokom neproduktivnih perioda. “To zahtjeva najveću moguću pouzdanost, transparentne procese i komunikaciju između transportnih kompanija i CEP logistike,” navodi se u saopštenju. Pored toga, prvobitni mandat javnog prevoza za prevoz putnika uvek mora imati prioritet.
Zbog dugog vijeka trajanja, samo konverzija postojećeg javnog prijevoza za nadogradnju teretnog transporta bila bi svrsishodna, nove kupovine ne bi. Ali konverzija željezničkih vozila je izuzetno složena i mogu se fleksibilnije prilagoditi.
Pomirenje prenosa rizika i odgovornosti
Industrija CEP i transportne kompanije imaće najveću potrebu za regulacijom i koordinacijom u pogledu uslova prevoza u pogledu prenosa rizika i odgovornosti, kao i u slučaju mogućih zahteva za regres zbog neispunjavanja naloga za prevoz, a kontroverzno je i nerešeno kadrovsko pitanje koje se javlja tokom postupanja sa zamjenskim tijelima. Standardizovana tela za razmenu bi bila ključni faktor uspeha za uspješnu integraciju javnog prevoza. To uključuje jedinstveno uklapanje u sistem javnog prevoza, komercijalno dostupne teretne bicikle i sistemsku tehnologiju u CEP depoima.
Posebno je koristan u konurbacijama
Što se tiče ciljeva štednje, autori pišu da se to uglavnom postiže kratkim predletovima javnog prevoza CEP i najdužim mogućim glavnim prevozom javnog prevoza u direktnim vezama. To čini koncept posebno korisnim u velikim konurbacijama, čak i prije unutrašnjih gradova. “Pored povoljne lokacije CEP depoa i odgovarajućih područja isporuke u odnosu na mreže javnog prevoza, presudna je i različita logistička pogodnost sistema javnog prevoza i infrastrukture autobuske stanice. Za to je potrebna detaljna analiza.”