Istraživački konzorcijum, koji je osnovan ranije ove godine kako bi analizirao situaciju u nemačkim lancima snabdevanja, objavio je prve rezultate istraživanja. Cilj im je da ublaže uska grla i nestašice vozača u Nemačkoj.
Sredinom februara 2022. godine formirana su tri istraživačka instituta, 16 kompanija iz logističkih usluga, IT i usluga, sektora industrije i trgovine, četiri sektorska udruženja i konzorcijum portala za zapošljavanje Jobmatch.de za sprovođenje istraživanja uskih grla u njemačkoj logistici. Cilj aktivnosti konzorcijuma je, između ostalog, prikupljanje vjerodostojnih podataka o, između ostalog, vozačima, uzrocima i posljedicama uskih grla efikasnosti, te razvijanje mjera u tom pogledu. Tim je predstavio prvi rezultat svog rada u oktobru. Istraživanje je pokazalo da će Njemačkoj 2022. godine nedostajati 56.000 vozača.
Konzorcijum je pripremio upitnike, zahvaljujući kojima su izolovani glavni uzroci nestašice radne snage u transportnom sektoru.
Glavni razlozi nedostatka vozača
Njemačka istraživanja pokazuju da su glavni uzroci nedostatka radne snage u transportnim kompanijama sljedeći:
- Dugo, neatraktivno i teško planiranje radnog vremena;
- nekonkurentne plate;
- nedostatak društvenog priznanja, pa da li profesija nije atraktivna slika;
- Premalo mladih kandidata zbog demografskih promjena i suspenzije regrutacije.
Ovi razlozi su se najčešće pojavljivali kao razlozi, iako je ukupno 40 razloga dato u vezi sa lošom radnom situacijom u sektoru.
30 posledica nedostatka radnika
Da bi se razvila rešenja, neophodno je identifikovati i poravnati prave alate, kažu naučnici konzorcijuma. U toku istraživanja razvijen je model kvantifikacije za numeričku procjenu nedostatka vozača, što između ostalog omogućava procjenu troškova kasne isporuke u strukturiranom obliku za firme i privredu.
Do danas, tim je identifikovaoviše od 30 posledica, od kojih se petnaest može otkriti u finansijskim kategorijama. Za transportne kompanije, to su dodatni teret, nestabilne ugovorne usluge i veća upotreba spot tržišta.
Pored toga, moguće posledice uskih grla su stvaranje vremenskog tampona u planiranju tereta, kao i povećanje ulaganja u opremu vozača, digitalizaciju i automatizaciju, kao i veće troškove naknade.
Vlada ne vidi opasnost.
Iako istraživanje pokazuje da Nemačkoj nedostaje 56.000 vozača, vlada tamo ne vidi opasnost po privredu i smatra da bi nestašicu radnika u transportnom sektoru trebalo da rešavaju kompanije. Međutim, oni priznaju da percipiraju nedostatak n9vekvő za profesionalne vozače.
Prema navodima rukovodstva, ni lanci snabdevanja, bezbednost snabdevanja niti prevoz putnika trenutno nisu ugroženi u Nemačkoj zbog nedostatka radne snage u teretnom, autobuskom i železničkom saobraćaju. Ovako vlada piše kao odgovor na pitanja frakcije CDU/CSU Bundestag, koja je predložila dodavanje vozača kamiona na listu nestašica zanimanja.
Vlada trenutno može da preduzme samo mere podrške. Vlada ovde pominje olakšice u vezi sa stručnom obukom vozača, kao i prihvatanje kvalifikacija dobijenih u trećim zemljama, kao i poboljšanje stanja parkiranja na parkiralištima kamiona na saveznim autoputevima.
Da bi radna mesta bila atraktivnija u logistici, potrebno je poboljšati uslove rada2, ističe on u odgovoru na pitanje. Po mišljenju menadžmenta, to je odgovornost transportnih kompanija.