U Minhenu, MAN-ovaj eTruck je prvi put mogao da iskusi saobraćaj na javnim putevima. Za volanom: GAZDA MAN-a Aleksandar Vlaskamp sa gazdom Bajerna Markusom Soderom na suvozačevom mestu.
Iako je ostalo još malo načina da se krene pre pokretanja tržišta 2024. godine, MAN eTruck i dalje stiže u realnost, bar što se testiranja tiče. Kao početni signal za međugradske testove na javnim putevima, generalni direktor MAN-a Aleksandar Vlaskamp napravio je krug u i oko Olimpijskog parka u Minhenu – pored Markusa Sedera, premijera Bavarske. Teoretski, samom Sederu je trebalo dozvoliti da okrene valansu. On je dobio vozačku dozvolu kamiona pre više decenija u Bundeswehru, rekao je CSU čovek. Ali poštovanje MAN-ovog “Zvezdanog broda Enterprajz” je bilo malo preveliko.
Do 2030, svaki drugi novi čovek će biti električni
Novi eTruck biće izgrađen u glavnoj fabrici u Minhenu, zajedno sa konvencionalnim dizel kamionima na jednoj montažnom redu. Prema podacima MAN-a, kompanija planira da proizvede 2025.2 električnih kamiona u zemlji do 500. Očekuje se da će se do 2030.
Apel političarima: Još tačaka za punjenje
“Posle uspešnih zimskih testova, sada stavljamo naš akumulator-električni kamion na puteve Bavarske”, kaže Vlaskamp povodom premijerne vožnje. “Već sredinom ove decenije biće ekonomičnije voziti električne kamione u ovoj zemlji nego kamione sa motorima sa sagorevanjem. Zato dovodimo naš teški e-kamion tačno u pravo vreme kada se očekuje da će potražnja transportera biti potražnja.” Međutim, Vlaskamp takođe jasno stavlja do znanja da u javnoj infrastrukturi za e-punjenje ima još dosta toga da se uradi i da se tako obrati svom komšiji Soderu. “Da bismo to postigli, potrebno nam je najmanje 50.000 punktova za punjenje velikog kapaciteta i megavata u Evropi – kako u skladištima naših korisnika, tako i duž najvažnijih međugradskih transportnih puteva.”
Koliko tačaka punjenja? “Duplo više!”
Međutim, Soder nije mogao da odgovori na konkretno pitanje o trenutnom broju tačaka punjenja pogodnih za kamione u zemlji. Prosledite informacije kasnije. S druge strane, odgovor na pitanje željenog broja bio je još definitivniji, ako ne i nužno pouzdan: “Duplo više nego danas”.
https://www.eurotransport.de/