Tri udruženja upozoravaju da bi nedostatak inicijative evropskih institucija i država članica mogao dovesti do dodatnog dvocifrenog povećanja cijena u narednih nekoliko nedelja. S obzirom na ambiciozne evropske planove koji se tiču prelaska na željeznicu, oni predlažu dva moguća rješenja za rješavanje ovog problema.
Prvo, uredba EU o željezničkom tržištu za 2020. godinu tokom epidemije COVID-19 omogućava državama članicama da se odreknu, smanje i odgode naknade za pristup stazi do kraja 2024. godine. “Takve mere bi mogle da pomognu i železničkim teretnim preduzećima da nadoknade povećane cene energije,” ističu udruženja. Drugo, oni tvrde da bi EK trebalo da podstakne države članice da smanje troškove infrastrukture i nadoknade menadžere infrastrukture.
CER se takođe bavi ovim pitanjem.
Štaviše, CER se takođe uključio predlažući četiri predloga u pismu predsednici EK Ursuli fon der Lajen. Prvo, da se ponovo raspravlja o politikama cijena pristupa stazama koje su gore spomenute. Zatim, CER je tvrdio da bi železnica trebalo da ima direktnu korist od viška prihoda koji proizilaze iz plana intervencije na energetskom tržištu EU u vanrednim situacijama.
Pored toga, CER se zalaže za alat za uštedu energije prilagođen železničkoj teretnoj industriji. Oni se odnose na šemu koja predviđa smanjenje potrošnje električne energije u određeno vreme tokom dana. Konačno, EU bi trebalo da bude spremna da izdvoji šeme državne pomoći za pokrivanje finansijskih gubitaka do dve milijarde evra za železničke teretne kompanije.
Šta je EU do sada uradila?
Prije više od mjesec dana, većina parlamenta glasala je za povećanje potrošnje obnovljive energije na 45 odsto do 2030. godine. Dvije nedjelje kasnije, 30. septembra, Savjet ministara energetike EU odlučio je da usvoji ograničenje cena električne energije od 180 evra / MWh kako bi se izborilo sa galopirajućom energetskom krizom. Međutim, ove mere nije smatrana dovoljno efikasnim od strane železničke teretne industrije, koja smatra da je funkcionisanje evropskih lanaca snabdijevanja ugroženo povećanjem cijena energije.
(izvor:https://www.railfreight.com/)