Savezno udruženje eMobilnosti (BEM) ne želi više da čeka kada su u pitanju elektrifikovane prikolice: Nakon konsultacija odgovorne radne grupe u ponedeljak, udruženje poziva Federalno ministarstvo za digitalne poslove i saobraćaj (BMDV) da odmah odobri novu tehnologiju u sektoru komercijalnih vozila.
eTrailers štedi emisije CO2
“Razgovarali smo od početka godine, ali se ništa nije desilo. Sektor komercijalnih vozila mogao bi da uštedi emisiju CO2 na licu mesta ako ePrikolice budu odobrene, što se ne dešava samo iz administrativnih razloga,” rekao je član odbora BEM i lider radne grupe Markus Emmert nakon konsultacija u predstavništvu države Saarland.
Potrebna nova kategorija vozila
Do sada električna prikolica nije priznata u njemačkom regulatornom kontekstu, a trenutna registracija vozila u Saveznoj upravi za motorni promet (KBA) nije dovoljna. Prema sopstvenim izjavama, BEM od početka godine aktivno kreira zasebnu kategoriju vozila za ePrikolice, promovišući kreditiranje uticaja na životnu sredinu na naplatu putarine i vršeći sve dalje pripreme za eNumber ploču, kao i prilagođavanje klasa vozačkih dozvola i dokumenata o vozilima.
“Naš prvi prototip eTrailera je u funkciji od 2018. godine i dokazao je da može omogućiti uštedu goriva do 16 odsto i smanjenje emisije CO2 do 13,5 tona po vozilu godišnje,” rekao je Christiaan Verschueren, globalni šef prikolice za sistemska rešenja ZF Group. Proizvođač je predstavio svoj eTrailer na sastanku.
Prema riječima stručnjaka za vozila, tehnologija prikolica će igrati odlučujuću ulogu u tome da drumski teretni transport bude ekonomičniji i samim tim konkurentniji u budućnosti. Elektrifikacija poluprikolica će stoga podići energetsku efikasnost komercijalnih vozila na potpuno novi nivo.
Elektrificirane prikolice podržavaju kombinaciju
eTrailers imaju svoj pogon i nezavisan, eksterno punjač za skladištenje energije. Prema BEM-u, oni ne guraju, već podržavaju kombinaciju, povećavaju domet i daju značajan doprinos uštedi izduvnih gasova koji oštećuju klimu: u dizel ili benzinskim vozilima za 20 odsto i više.
Prema udruženju, elektrifikovane prikolice se prevoze iza vučnih vozila kao što su automobili, kamioni, autobusi ili traktori. “Kategorija eTrailer uključuje moderna eCaravan rješenja za ekološki prihvatljiv turizam, kao i elektromobilna rješenja za potpuno digitalni teški transport,” navodi se u saopštenju.
(izvor:https://www.eurotransport.de/)