Saobraćajni agenti u Evropi kontrolisali su 142.732 vozača kamiona u drugoj nedelji maja. Utvrđeno je da više od 7.000 ljudi ima neusklađenost sa tahografom.
U 1.230 navrata bilo je potrebno zabraniti nastavak putovanja – to uključuje i prevoz putnika – sve dok vozač ne uzme zakonski period odmora ili dok vozila ili teret ne budu vraćeni u dobro stanje. Naredna operacija Roadpola održaće se od 6. do 12. novembra 2023. godine.
U poređenju sa istim periodom prošle godine, ukupna stopa prekršaja kamiona i dalje je nešto veća: sa 23% na 24%. Roadpol u saopštenju za medije objašnjava da je “najzabrinjavajuća stopa ozbiljnih prekršaja, odnosno onih koji zahtevaju zaplenu kamiona i prekid putovanja.” Ovaj indeks je porastao za 50% u odnosu na pre godinu dana.
TAHOGRAFI
Od 34.270 prekršaja vozača kamiona, 7.365 je prekršilo postojeće evropske propise koji se odnose na vožnju i vreme odmora: 1.986 puta propisanim tahografima nije pravilno upravljano. U 2.59 slučajeva otkrivene su manipulacije digitalnim tahografima.
Henk P. Jansen, sekretar Roadpolove operativne radne grupe, za tahografske promjene krivi konkurentski pritisak: “Manipulacija postavkama tahografa ili čak manipulacija postavkama tahografa svake godine poprima veće oblike. Razlog za ovu vrstu prevare mogao bi biti održivi konkurentski pritisak u ovoj još uvijek rastućoj industriji. Ekonomske koristi za prevoznike mogu biti velike, ali su rizici po bezbednost na putevima veći, posebno od zamora vozača, što može dovesti do sudara sa ozbiljnim posledicama, ne samo za kamiona ili vozača autobusa, već i za druge učesnike u saobraćaju.”
Među ostalim slučajevima kršenja, 2.556 kamiona pokazalo je ozbiljne tehničke nedostatke. Prekomerna težina otkrivena je u 736 kamiona manjih od 12 tona i u 331 kamionu većeg od 12 tona. Osim toga, osiguranje tereta bilo je nedovoljno na 824 kamiona. Alkohol je otkriven i kod 173 vozača kamiona i autobusa (u ovoj dionici Roadpol ne pravi razliku), kao i kod 26 vozača pod utjecajem droge.
Za Henk P. Jansena, “sve ovo pokazuje da teretni saobraćaj predstavlja veliki rizik za bezbednost na putevima i da je budnost i dalje neophodna.” Optužba koju je već iznio nakon prve kontrolne kampanje godine. Ramón Valdivia, izvršni potpredsjednik Astica, odgovorio je u pismu predstavniku Roadspola da “profesionalci u cestovnom transportu rade svake godine kako bi smanjili stopu nesreća, koje u Španiji decenijama opadaju”.
https://www.rutadeltransporte.com/