Riječ je o dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac, dugačkoj 44 kilometra, a vrijednost ugovora je 1,7 milijardi kuna bez PDV-a (oko 226 mil EUR). Kako saznaje Jutarnji.hr, ovih bi dana za nju trebalo da bude izdata i građevinska dozvola. Prema najavama, gradnja će početi u oktobru i to u isto vrijeme na tri lokacije, a rok za završetak radova je 30 mjeseci.
Do 160 km/sat
Evropska komisija još je pre dvije i po godine odobrila sufinansiranje ovog projekta sa 85% sredstava, ali gradnja počinje tek sada jer se odabir izvođača zbog 14 žalbi protegnuo na skoro dvije godine. Radovi obuhvataju rekonstrukciju postojećeg i gradnju novog koloseka, rekonstrukciju nekoliko postojećih stanica i stajališta, ugradnju novih bezbjednosnih sistema itd. Rekonstrukcijom postojećeg i gradnjom drugog koloseka ova će deonica biti osposobljena za najveću dopuštenu brzinu 160 km/h, izuzev na području Mavračića, Jastrebarskog i Karlovca, gde će ona biti 120, odnosno 140 km/h zbog prostornih ograničenja.
Pruga Zagreb-Karlovac deo je projekta gradnje ravničarske pruge od Rijeke do Botova na granici s Mađarskom, te je njegov najsloženiji i najskuplji deo.
Procjenjuje se da bi modernizacija i gradnja cjelokupne pruge od Zagreba do Rijeke mogla završiti 2035. godine, a procjenjen trošak tog poduhvata je oko 2,8 mlrd EUR. Osim dionice Hrvatski Leskovac-Karlovac, riječ je o dionicama Karlovac-Oštarije, Oštarije-Škrljevo i Škrljevo-Tijani-Rijeka.
Bušiće tunele od 9,3 km i 14,5 km
– Procjenjuje se da je vrednost celog projekta oko 2,8 milijardi kuna (oko 359 mil EUR)
– Ukupna dužina pruge nakon modernizacije biće 120,5 kilometara
– Izgradnja i modernizacija mogla bi potrajati do 2035. godine
– Na dionici od Karlovca do Rijeke biće izgrađeno 21 most i vijadukt, te 19 tunela i galerija
– Najznačajniji tuneli su kroz planinski masiv Kapela, u dužini od 9,3 km i 14,5 km, a najduži vijadukt Tounjčica dužine je 2,3 km
– Ukupna procjenjena vrednost izgradnje pruge Karlovac-Rijeka je 2,41 mlrd EUR. Od toga, na dionicu od Karlovca do Skradnika otpada 660 mil EUR, od Skradnika do Tijana 1,6 mlrd EUR, a za deonicu Tijani-Rijeka otpada 150 mil EUR
– Deonica Hrvatski Leskovac-Karlovac dugačka je 44 kilometra, a rok za završetak radova je 30 meseci. (izvor: www.jutarnji.hr)