Deset najvećih evropskih transportnih kompanija činilo je samo 9,8% evropskog tržišta u pogledu prihoda. Drugi najveći broj prevoznika prevozi samo 3,1% tržišta. Drugim rečima, dvadeset najvećih kompanija zajedno čine samo 13% transportne pite Starog kontinenta.
U 2022. godini svih 20 najvećih kompanija za drumski saobraćaj zabeležilo je rast prihoda u odnosu na prethodnu godinu. Za neke od njih, povećanje je bilo deset odsto više. Ovo poboljšanje rezultata posledica je visokih stopa transporta, pored održavanja potražnje za transportnim uslugama. S jedne strane, 2022. godinu obeležilo je značajno povećanje cena goriva, što je bila posledica izbijanja rata u Ukrajini. I to se prenijelo na naknade. Pored toga, troškovi prevoza su povećani zbog nedostatka vozača.
S druge strane, potražnja za robom i uslugama zadržala se prilično visok veći dio prošle godine (zapravo do četvrtog kvartala), a industrija u većini europskih zemalja još nije osjetila pad narudžbi. Sve ovo je prevedeno na zdravu potražnju za transportnim uslugama.
Njemačka dominacija
Lider na jasnom tržištu je njemački DB Schenker – logistički ogranak Deutsche Bahn-a, njemačkih državnih željeznica. Logistički prihodi kompanije iznosili su 7,8 milijardi evra, što joj daje tržišni udeo od 1,7 odsto.
Ono što je zanimljivo je da je drugi igrač na evropskom transportnom tržištu ujedno i njemačka državna kompanija – DHL Freight (kompanija Deutsche Post). Kompanija je imala udeo od 1,2%.
Još jedno zanimljivo zapažanje je da na početku reda postoje i odjeljenja velikih logističkih operatera, kao što su DSV na trećem mjestu ili Kuehne + Nagel na petom mjestu.
Top 20 transportnih kompanija u Evropi po prihodima (milijardu evra)
Društvo | Prihodi u 2022. godini | Prihodi u 2021. godini |
DB Schenker kopneni transport | 7,832 | 7,452 |
DHL teret | 5,374 | 4,822 |
DSV Road | 4,744 | 3,478 |
Dachser Evropska logistika | 4,445 | 3,920 |
Kuehne + Nagel Overland | 4,059 | 3,570 |
Geodis | 3,980 | 3,161 |
Rhenus | 3,870 | 3,150 |
FedEx | 3,839 | 3,506 |
LKW Walter | 2,988 | 2,490 |
XPO Logistik | 2,881 | 2,601 |
Gefco Overland | 2,368 | 2,001 |
Nagel grupa | 2,200 | 1,247 |
girteka | 1,945 | 1,437 |
Raben grupa | 1,489 | 1,140 |
Hellmann Svjetska logistika | 1,425 | 1,141 |
H. Essers | 1,100 | 0,925 |
Ziegler grupa | 1,035 | 0,856 |
NTG | 0,907 | 0,746 |
kargolin | 0,785 | 0,760 |
Fercam | 0,676 | 0,565 |
Izvor: Transport Intelligence, DVZ
Linijom dominiraju zapadnoevropske kompanije. U prvih dvadeset, jedini predstavnik Centralne i Istočne Evrope je Litvanac Girteka, koji je došao do 13. mjesta.
Među prvih 20 mesta je sedam nemačkih prevoznika, po dva francuska, belgijska i danska, kao i dve evropske divizije velikih američkih kompanija (FedEx i XPO). Svaki predstavnik ima po jednog predstavnika iz Švajcarske, Holandije, Austrije i Italije.
Transport Intelligence izdvaja Girteku kao jedinu kompaniju u prvih dvadeset koja posjeduje sva vozila koja putuju za nju. Većina prevoznika na ovoj listi koristi mešoviti model, koristeći i sopstvena vozila i usluge kooperanata. Suprotni pol Girteke predstavlja LKW Walter iz Austrije. Ova kompanija pruža usluge prevoza isključivo preko kooperanata.
Ove godine biće slabije
Prema podacima Transportne obaveštajne službe, tržište drumskog saobraćaja na Starom kontinentu poraslo je za 2022,3 odsto u 5. godini. Analitičari predviđaju da će rast ove godine usporiti i očekuju da će tržište biti samo 1,4 odsto veće nego 2022. godine.
Očekuje se da će i u narednim godinama biti skromniji. U periodu od 2022. do 27. godine očekuje se rast od oko 2,1%.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/a-legnagyobb-europai-fuvarozok-listaja-nezze-meg-ki-dominalja-a-top20-t-364782