Testovi sudara pokazuju da kada se teški kamioni direktno sudare, postoji visok rizik da će drugi učesnici u saobraćaju biti ozbiljno povređeni ili ubijeni. Euro NCAP, zajedno sa Švedskom upravom za saobraćaj, sada će početi sa testiranjem bezbednosti kamiona na putevima.
Euro NCAP će prvi put zajedno sa Švedskom upravom za saobraćaj testirati bezbednost teških kamiona. Devet od deset smrtnih slučajeva u kojima su učestvovali kamioni bili su drugi učesnici u saobraćaju.
“Jedan od izazova je da su teški kamioni prezastupljeni u fatalnim nesrećama. Želimo da kamioni budu bezbedniji za vozača, putnike i druge učesnike u saobraćaju,” kaže Rikard Fredrikson, viši specijalista za bezbednost vozila u Švedskoj upravi za saobraćaj.
Testovi sudara koje je sprovela Švedska uprava za saobraćaj pokazuju da postoje veoma ozbiljne posledice u direktnom sudaru kamiona i putničkog automobila. Test je proveden s oba vozila pri brzini od 50 km/h, što odgovara brzini putovanja od 80 km/h i da su oba vozila automatski kočena pri brzini od 30 km/h. – Oni koji putuju u putničkom automobilu rizikuju ozbiljne povrede.
Putnički prostor putničkog automobila se srušio, ne dobijaju stabilnu zaštitu. Kontinuiranim testiranjem želimo doprinijeti razvoju sigurnijih kamiona”, kaže Rikard Fredriksson.Od 2024. godine Euro NCAP i Švedska uprava za saobraćaj počeće da testiraju bezbednost kamiona. U početku uključuje testiranje automatskog kočenja, održavanja trake i drugih sistema za podršku vozaču. U budućnosti će biti sprovedeni i testovi saobraćajnih nezgoda.
Evropski – konzorcijum Euro NCAP sprovodi testove sudara novih automobila. Rezultati se mogu koristiti kao vodič o tome koliko su sigurni novi modeli automobila.
Švedska uprava za saobraćaj je jedan od članova Euro NCAP-a i jedan od osnivača i jedna je od vozačkih strana u razvoju testnog programa za teške kamione.
https://www.tidningenproffs.se/