Euro 7 standardi postavljaju strože granice za azotne okside (NOx), čestice (PM) i druge zagađivače.
Standardi će takođe uključivati odredbe o emisiji čestica kočnica, emisiji trošenja pneumatika i trajanju baterije.
O stavu Saveta o novim standardima evra 7 sada se pregovara sa Evropskim parlamentom. Kada se standardi finalizuju, oni će se primenjivati u svim državama članicama EU.
Novi Euro 7 standardi predstavljaju značajan korak napred u naporima EU da smanji emisije štetnih gasova u drumskom saobraćaju.
Ključne tačke gledišta Saveta:
- Održavanje postojećih ograničenja emisija i ispitnih uslova za laka komercijalna vozila (automobile i kombije).
- Postavlja niže granice emisije i neznatno modifikovane uslove ispitivanja za teška vozila (autobusi, kamioni i druga komercijalna vozila).
- Sadrži posebne odredbe za gradske autobuse kako bi se osigurala konzistentnost sa novopredloženim ciljem nulte emisije štetnih gasova za ova vozila do 2030. godine.
- Postavlja ograničenja za emisije neizduvnih gasova, kao što su čestice iz kočnica i pneumatika.
- Sadrži minimalne zahteve performansi za trajnost baterije u električnim automobilima i strože zahteve za vek trajanja vozila.
- Omogućava upotrebu naprednih tehnologija i alata za kontrolu emisija.
Infografika: Vijeće Evropske unije
Bővebben itt: https://trans.info/hu/itt-az-eu-legfrissebb-allaspontja-az-euro-7-kibocsatasi-normakrol-365282