U Berlinu se trenutno održava dvodnevni “Forum Rail Freight Transport” VDV-a i BME-a. Prema rečima stručnjaka, narednih nekoliko godina biće odlučujuće za industriju, zbog čega će se forum (od 1. do 2. februara 2023. godine) pre svega fokusirati na pitanje šta treba uraditi u pogledu rasta, ekonomske efikasnosti i učinka u železničkom teretnom saobraćaju kako bi se do 25. godine postigao tržišni udeo od 2030 odsto koji zahteva koalicioni sporazum nemačke savezne vlade.
Početak sastanka industrije od 1. do 2. februara 2023.godine već je bio izuzetno pozitivan, jer se dva domaćina, Udruženje nemačkih transportnih kompanija (VDV) i Federalno udruženje za upravljanje materijalima, nabavku i logistiku (BME), mogu radovati rekordnom učešću: Više od 200 učesnika iz oba sektora sastaje se radi uzbudljive i intenzivne razmene o budućim pitanjima železničkog teretnog saobraćaja.
Sama industrija – za bolju poziciju na tržištu VDV potpredsednik Joakim Berends objasnio je odmah na početku: “Ako želimo da budemo buduće tržište
za teretni transport i logistiku, onda moramo da se ponašamo u skladu sa tim. Moramo se konačno dosljedno baviti pitanjima koja mi kao industrija možemo sami unaprijediti. Posebno mislim na dalju standardizaciju i pojednostavljenje naših procesa ili, na primer, na poboljšanje kapaciteta, na primer izbegavanjem praznih trčanja. Postoji mnogo toga što sama industrija može da uradi da bi stekla jaču poziciju na tržištu.”
Političari su skočili na vagon…
Carsten Knauer, šef Logističke sekcije/Specijalizovanih grupa Federalne asocijacije za upravljanje materijalima, nabavku i logistiku (BME), dodaje da su odlučne mjere pokrenuli i političari koji će dodatno ojačati ulogu željezničkog teretnog transporta: “Pozdravljamo ciljeve i mjere federalnog programa ‘Budućnost željezničkog teretnog transporta’ i povezane promocije testiranja i tržišnog pokretanja inovacija u SGV-u. Pruža osnovu za proporcionalno finansiranje projekata iz oblasti digitalizacije, automatizacije i tehnologije vozila. To će značajno ojačati poziciju željeznice u odnosu na druge konkurentske načine transporta.”
…
Joakim Berends takođe vidi pozitivan razvoj u političkim pitanjima, ali i ističe da u ovoj oblasti ima još mnogo toga da se uradi na jačanju železničkog teretnog saobraćaja u konkurenciji i postizanju cilja rasta od 25 odsto tržišnog udela: “I dalje nam je potrebna politička podrška. To se odnosi na poboljšanje konkurentskih uslova u odnosu na put i na pitanje finansiranja. Ubrzanje u planiranju i izgradnji je i dalje na vrhu dnevnog reda. Imali smo dobar proces sa svima koji su učestvovali u programu ubrzanja željeznice. To je sada zaustavljeno jer se federalna vlada ne slaže oko određivanja prioriteta u zakonu. To nije dobro, jer nam je sada vrlo brzo potreban zakon o ubrzanju kako bismo nadogradili i proširili željezničku mrežu. Što se tiče finansiranja, na federalnom stolu postoji i niz mera podrške, koje se moraju sprovesti. Pre svega, Direktiva o promociji prevoza vagona.”
https://www.verkehr.co.at/