Hamburg – Metars, podružnica Hamburgera Hafen und Logistik AG (HHLa), nudi nove željezničke konekcije između Baltičkog mora, centralne Evrope i Turske. Gdansk sada upravljaju vozovima Metransa. Pored toga, na krajnjem jugoistoku, već nekoliko kilometara u Aziji, Halkali terminal u blizini Istanbula bio je povezan sa Metrans mrežom. Zato se cijela železnička mreža sada proširuje od Gdansk, Hamburg, Bremerhaven, Vilhelmshaven i Roterdam-a u sjevernoj Evropi, Bakar, Trst, Pireja i Istanbul na jugu.
Peter Kiss, generalni direktor Metrans-Group: “Novi odnosi se dobro uklapaju u filozofiju naše dinamičke grupe. Povezujemo sve više i više luka sa našim strateški postavljenim sredinama za prenos kontejnera širom Evrope. Više odnosa znači atraktivniju uslugu za naše kupce, i operativne i u pogledu troškova. “
Nova veza sa Turskom omogućena je saradnjom sa turskim logističkim provajderom OMSAN logistikom. Prvi voz sa kontejnerima napustio je Metrans Hub Terminal Dunajska Streda (Slovačka) 3. septembra prema Istanbulu terminal Halkali. U početku se planiraju dva nedeljna putovanja povratnog voza.
Više od ostalih železničkih usluga, veza sa Turskom doprinosi dugoj železničkoj udaljenosti od smanjenja drumskih saobraćaja i naglašava HHLAS nastoji održivost. Zajedno sa Omsan logistikom, to je prilika da se smanjiti CO2 otisak na ovom važnom odnosu. Kompanija ima snažnu podršku i zaleđe na turskom tržištu. Kao dobavljač usluga u kućnoj logistici OiAK grupe.
U Poljskoj Metrans zatvara vezu koja nedostaje na svojoj evropskoj mrežnoj kartici sa vezom sa Baltičkom morem. Od 5. septembra 2022. godine, redovni vozovi između češkog metronskog terminala Ostrave i DCT kontejnerskim terminalom u Gdansku započeli su saobraćaj.
“Omogućili smo našim kupcima u srednjoj i istočnoj Evropi da dobiju redovne veze sa lukom Gdansk”, dodaje Peter Kiss. “Ovo je dobrodošla, dugačka veza koja nudi nove mogućnosti za kupce i tržište. Kao što možete očekivati od Metransa, predstavljamo održivu inovativnost: blok vozovi između Gdanska i Ostrave optimizovane su u dužini koja može da ide do 750 metara, a to povećava kapacitet od jednog voza do 112 standardne kontejnere. “
(izvor:https://www.transport-online.nl)