Ulaganja po glavi stanovnika u projekte železničke infrastrukture u Nemačkoj blago su smanjena sa 124 evra u 2021. na 114 evra u 2022. godini, pokazala je studija Allianz Pro-Schiene. Međutim, nedavni trendovi naglašavaju da je Berlin na dobrom putu da da prioritet investicijama u železničku u odnosu na putnu infrastrukturu.
„U poređenju sa drugim evropskim zemljama, Nemačka i dalje zaostaje“, istakao je Allianz Pro-Schiene. Međutim, 2022. je bila druga godina zaredom u kojoj su investicije u železničku infrastrukturu u Nemačkoj bile veće od onih za magistralne puteve. „Nalazimo se na istorijskoj prekretnici“, rekao je Dirk Flege, generalni direktor Allianz Pro-Schiene, koji je pohvalio aktuelnu nemačku vladu zbog njene spremnosti da značajno poveća ulaganja u železničku infrastrukturu. Magistralni putevi obično povezuju važne gradove jedni sa drugima, kao i sa lukama i aerodromima.
Šta je izazvalo pad u Nemačkoj?
U normalnim okolnostima, investicije po glavi stanovnika u železničku infrastrukturu između 2021. i 2022. bi zapravo neznatno porasle, sa 112 na 114 evra. Međutim, povećanje akcijskog kapitala od jedne milijarde evra za infrastrukturne investicije koje je retroaktivno plaćeno 2021. povećalo je vrednost za tu godinu na 124 evra po glavi stanovnika. S druge strane, ovo blago smanjenje nije nužno loša vest. Između 2010. i 2020. godine, investicije u železničku infrastrukturu u Nemačkoj porasle su za 35 evra po glavi stanovnika, sa 53 na 88. Međutim, 2021. su porasle na 124. Drugim rečima, rast od 2020. do 2021. bio je veći od rasta tokom prethodnih decenija, kao što pokazuje slika ispod.