Prevoznici iz istočne Evrope koriste emulatore da manipulišu AdBlue sistemima i štede novac, tvrdi nekoliko nemačkih logističkih organizacija. Trgovinska tela žele da vide više provera teretnih vozila i strože kazne.
Optužbe se pozivaju na članak Nemačke novinske agencije (DPA) u vezi sa manipulacijama AdBlue-om u zemlji. U izveštaju, nekoliko organizacija optužuje istočnoevropske prevoznike da koriste emulatore da manipulišu AdBlue sistemima i na taj način štede novac. Prema članku, prevoznik može da uštedi do 2.000 evra godišnje isključivanjem kontrole emisije. Dok se članak poziva na zvanične podatke Savezne kancelarije za transport robe (BAG), koji pokazuju da je 4,1% proverenih teretnih vozila pronađeno sa izmanipulisanim AdBlue sistemom, neke organizacije, uključujući udruženje za transport Camion Pro i Nemačku pomoć za životnu sredinu (DUH ), tvrde da je niska stopa samo rezultat nekoliko provera.
Štaviše, predstavnik kompanije Airik, koja proizvodi uređaje za merenje zagađenja vazduha, takođe je tvrdio da BAG-ove brojke moraju biti „nerealno niske“.
Prema Camion Pro-u, istočnoevropski prevoznici su odgovorni za ove manipulacije „u velikim razmerama“. Transportno udruženje je takođe citiralo brojke BAG-a da potkrijepi svoj argument. Napominje da je od 292 kamiona prijavljena za manipulaciju AdBlue-om, samo 19 registrovano u Nemačkoj. Stoga pomenute organizacije pozivaju na više provera teretnih vozila i veće kazne za prekršaje.
„Neki prevaranti se izvuku sa 100 ili 120 evra. Ne škodi ako se zauzvrat uštedi hiljade evra“, kaže predstavnik Airik-a. https://trans.info/