Pozitivan razvoj, prema Beecroftu, je najava u oktobru o još jednom smanjenju kamatnih stopa od strane Evropske centralne banke (ECB). Ključna kamatna stopa je pala na 3,4 posto. Ostale zemlje izvan eurozone koje su također smanjile kamatne stope uključuju Ujedinjeno Kraljevstvo, Kanadu, Švedsku i Švicarsku.
Međutim, registracije prikolica u maju 2024. bile su čak i slabije nego što je ranije predviđeno – posebno u augustu. Kao rezultat toga, prognoze za potražnju za prikolicama u 2024. i narednim godinama su revidirane naniže, posebno u 2024. i 2025. godini.
Nakon pada potražnje za prikolicama od 10,9 posto u 2023. godini, za 2024. predviđa se daljnji pad od 8,8 posto. Rast u prognoziranom periodu će dovesti nivo prodaje blizu nivoa iz 2022. godine do 2027. godine. 2025. će biti pozitivnija u smislu zapadnoevropske ekonomije i rasta registracije prikolica.
Proizvodnja prikolica dostigla je treći najviši nivo ikada u 2018. godini (ali očito manje nego 2007.). Ukupni pad registracija od 2018. do 2020. bio je 23 posto, a pad proizvodnje 32 posto, dijelom zbog velikog pada njemačkog izvoza prikolica.
Nakon snažnog oporavka proizvodnje od covid-19 u 2021/22, proizvodnja je sada ušla u pad. Ne samo da su zapadnoevropske registracije u 2024. godini još uvijek 13 posto ispod nivoa iz prvih devet mjeseci 2023. godine, već je veliki broj zapadnoevropskih prikolica koje su prethodno izvezene u Rusiju (i Bjelorusiju-Rusiju) znatno smanjen ili potpuno zaustavljen.
Umjesto toga, većina vozila koja se sada prodaju u Rusiji vjerojatno se isporučuju iz Kine. Osim toga, Kina ima ogroman kapacitet za proizvodnju prikolica i može lako zadovoljiti potražnju koja je ranije bila zadovoljena drugdje u Evropi. Kao rezultat toga, čini se da će proizvodnja zapadnoevropskih prikolica biti znatno smanjena do 2024. godine. To uglavnom pogađa velike izvoznike u Njemačkoj i drugdje.
U periodu 2021-24, njemačke investicije su najniže od sedam glavnih zapadnoevropskih ekonomija. To nije tipično za Njemačku, koja je obično barem u sredini čopora kada su u pitanju stope rasta investicija. U kombinaciji sa uticajem rata u Ukrajini, ovo je veoma otežalo život njemačkim proizvođačima prikolica. Kratke radne sedmice i zatvaranje fabrika postali su normalni u 2024. godini. Njemačka proizvodnja je u prošlosti nadmašila proizvodnju Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva i Španije zajedno.
Evropski rat i rat na Bliskom istoku, plus teška ekonomska situacija, nedostatak povjerenja među poslovnom zajednicom, niska potražnja za zamjenom prikolica i manja potražnja za cestovnim transportom – koja je pala za 4,0 posto u 2023. godini (isto kao i covid-19 godina 2020.) – ne mogu a da ne daju poslovni udarac i utiču na spremnost kompanija da ulažu u novu transportnu opremu.
Gary Beecroft, direktor Clear Internationala, rekao je: “Prodaja na tržištu prikolica za 2024/25. bit će niža nego što je predviđeno u izvještaju o prognozi za maj 2024. godine, ali naredne godine će ostati blizu očekivane tržišne putanje i na kraju će se podudarati sa historijskim vrhuncima iz 2008. i 2018. godine.”
https://www.ttm.nl/materieel/ople