Trenutno važećim zakonskim propisima iz oblasti saobraćaja u Srbiji ne postoji ograničenje preticanja za teretna vozila, osim na mestima gde se to izričito zabranjuje postavljenom saobraćajnom signalizacijom.
– Analizirali smo pozitivnu uporednu praksu i sprovođenje različitih pilot projekata vezanih za zabranu preticanja teretnim vozilima na autoputevima. Pokazalo se da dobre rezultate u kontekstu ubrzanja saobraćaja daje zabrana preticanja za teretna vozila na autoputevima u određenim vremenskim intervalima kada je pojačan intenzitet saobraćaja, recimo od 6 do 18 časova. Zabranom preticanja za teretna vozila na autoputevima će se smanjiti gužve, ubrzati saobraćaj i dodatno povećati bezbednost učesnika u saobraćaju – rekao je danas ministar Momirović na Blic Biznis panelu „Elektromobilnost – globalni trendovi, prilike i prepreke u Srbiji“.
On je dodao da je zahtev o izradi studije upućen jutros Putevima Srbije.
– Jutros smo uputili zahtev ka Putevima Srbije za izradu studije. Kako bi ljudi do omiljenih turističkih lokacija ubuduće stizali brže, cilj nam je da ubrzamo saobraćaj, rekao je ministar.
Cilj zabrane preticanja za teretna vozila na autoputevima je ubrzavanje saobraćaja i to da do Severne Makedonije, Bugarske, Grčke, naši građani stižu sat vremena ranije.
Kako je ministar istakao, cilj da već sledeće letnje sezone ova mera stupi na snagu, piše Blic