: Adria Port Mađarska vlada planira izgradnju višenamenskog terminala u luci Trst, na severoistoku Italije. RailFreight.com je razgovarao sa Peterom Garaijem, izvršnim direktorom Adria Porta. Kompanija, koja deli svoje ime sa terminalom, u vlasništvu je mađarske vlade i upravljaće tim objektom. Garai je istakao da bi delimične operacije mogle da počnu do 2026. godine.
Kako je Garai objasnio: „Mađarska bez izlaza na more već neko vreme traži izlaz na more“. Jadransko more je identifikovano kao najbolja opcija za njegovo pronalaženje. On je napomenuo da je prvi pokušaj napravljen sa lukom Kopar. Međutim, nakon što ovi pregovori nisu dali očekivane rezultate, Trst je izabran jer se pokazao kao „najbolja prilika i opcija za investitore“, precizirao je Garai.
Terminal Adria Port Projekat je predstavljen prošlog oktobra. Terminal će se prostirati na površini od 32 hektara. Objekat će se nalaziti u lučkom području koje je ranije koristila rafinerija Akvila, a koja nije korišćena od zatvaranja objekta 1980-ih. Odatle je železnička infrastruktura povezana sa glavnom nacionalnom mrežom preko stanice Trst Akvilinija. Stanica je u fazi renoviranja otvaranjem četiri koloseka za prevoz teretnih vozova od 750 metara. Garai je dodao da je Adria Port, koja je osnovana za projekat, postala vlasnik 26 hektara privatnog zemljišta, dok je preostalih šest, uključujući obalu, Italija ustupila kao državnu koncesiju.
Planirano je da postoji višenamenski terminal koji može da opslužuje kontejnerski, generalni teret i Ro-Ro saobraćaj. „Naglasak će biti na železničkom saobraćaju“, rekao je Garai. Ovo posebno važi s obzirom da je Trst ključna lokacija za dva TEN-T koridora, Mediteran i Baltik-Jadran. Oko 200 miliona evra investicija i neograničene mogućnosti Investicija mađarske vlade biće negde između 150 i 180 miliona evra.
Dodatnih 45 miliona evra ubrizgava Lučka uprava istočnog Jadrana, koja upravlja lukom Trst. Osim za izgradnju terminala, sredstva se trenutno raspoređuju i za delimični kej terminala Nogere, jaružanje plovnog puta i stvaranje veze sa magistralnom mrežom puteva. Štaviše, Garai je istakao da je Adria Port otvorena za različite mogućnosti, uključujući i opciju transporta poluprikolica koje se ne mogu kranirati. Luka u Trstu je, na primer, implementirala VEGA-in roadrailLink (r2L) konektor prošlog oktobra. Na temu terminala u kontekstu Puta svile, Garai je rekao da „odakle dolazi teret, sve zavisi od tržišta i njegovih zahteva“, zaključio je on.
https://www.railfreight.com/