Kako je saopšteno na događaju, u pitanju je najveća investicija u dosadašnjoj istoriji riječke luke, ukupne vrednosti 380 miliona evra. Kontejnerski terminal će biti pušten u rad 2025. godine – u prvoj fazi, tokom naredne dve godine, biće uloženo više od 200 miliona evra, dok je u drugoj fazi planirano 180 miliona evra ulaganja, u narednih 10 godina.
– Uz povećanu privrednu aktivnost i angažovanje lokalnih partnera, samo u okviru terminala očekuje se otvaranje više od 300 novih radnih mesta, dok će indirektno zapošljavanje u regionu biti mnogo puta više. Uz to, Rijeka Gateway biće prvi lučki terminal na Jadranu sa daljinski upravljanim, električnim kontejnerskim dizalicama. Sa dubinom mora uz operativnu obalu od 20 metara, spremni smo da dočekamo neke od najvećih svjetskih kontejnerskih brodova – rekao je generalni direktor i predsednik Uprave Rijeka Gateway Koen Benders.
Rijeka Gateway biće najsavremeniji kontejnerski terminal na daljinsko upravljanje u ovom delu Evrope, a sa periodom koncesije od 50 godina, služiće kao glavna ulazna tačka u zemlje i tržišta zaleđa. Takođe će imati ključnu ulogu u razvoju lokalne privrede, jer većinu projektnih ugovora ispunjavaju, i nastaviće da ispunjavaju, hrvatske kompanije, istaknuto je na događaju.
– U prvoj fazi imaćemo kapacitet od ukupno 650.000 TEU godišnje, dok se u sledećoj očekuje rast na preko milion TEU. Dugoročno, očekujemo da će brojevi nastaviti i dalje da rastu. Procenjujemo da će u 2026. fiskalni doprinos državi biti oko 100 miliona evra, a nakon 2030. porasti na 200 miliona evra – istakao je finansijski direktor i član Uprave Rijeka Gateway Tomislav Žunić, dodavši da kompanija veliku pažnju savremenim tehnologijama posvećuje i kako bi se minimizirao ugljenični otisak i poslovalo na društveno-odgovoran način.
Terminal Rijeka Gateway predstavlja zajedničko ulaganje kompanija APM Terminals (A.P. Moller-Maersk) i ENNA Logic (deo ENNA Grupe).
Zvonimir Novak, direktor poslovnog razvoja Energia Naturalis, izjavio je kako je ovo „istorijska prilika da se Rijeka pozicionira kao ključna kapija za zemlje Centralne i Jugoistočne Evrope“.
– Postoji mnogo prostora za povećanje tereta u svim lukama severnog Jadrana. Na nama je da što bolje iskoristimo prednosti ovog terminala,l okaciju,znanja i iskustva kojima raspolažemo. Siguran sam da su oči svjetskih brodara danas uperene ka Kvarneru, i s razlogom su tako usmereni.
Jedan od budućih klijenata je i kompanija A.P. Moller-Maersk.
– Imam privilegiju da ponovo potvrdim Maersk-ovu snažnu posvećenost Hrvatskoj. Prisutni smo na hrvatskom tržištu od 2004. godine i nastavljamo da širimo svoj uticaj. Kada bude završen, terminal Rijeka Gateway, će pružiti nove mogućnosti značajno skraćujući vreme tranzita do tržišta Jadrana i Srednje Evrope. Zahvaljujući svojoj železničkoj povezanosti sa zaleđem, otvoriće novo logističko poglavlje za Hrvatsku i region – Aymeric Chandavoine, predsednik Evrope A.P. Moller-Maersk.