Samo je EU u poziciji da izda propis za zaštitu vozača kamiona, koji je na kraju potkopan drugim propisom sa zahtevima za kontrolu. Na putu sa BALM inspektorima u Kelnu.
Tačno je 13 popodne u nedelju, 5. marta, kada se Klaus Pöpping (63), koji je sa Federalnom kancelarijom za transport robe (BAG) već 41 godinu i sada je regionalni direktor u Federalnoj kancelariji za logistiku i mobilnost (BALM), koji je preimenovan početkom januara 2023. godine, pojavljuje sa četiri vozila i sedam inspektora na putu Am Molenkopf na severu Kelna. To je akcija koja je već duže vreme poverljivo dogovorena u pozadini. Nedeljama sam se pridržavao uslova koji mi više nisu prihvatljivi, prema kojima vozači mnogih nacionalnosti na kamionima registrovanim u istočnoj Evropi moraju da žive vikendom u Niehler Hafenu i u industrijskom parku Niehler oko Fordovog sajta.
Oko 500 kamiona istočne Evrope praktično je van kontrole
U preliminarnom izveštaju “Van kontrole” stoga sam premestio moguću lokaciju “iz kontrolnih taktičkih razloga” u celu oblast oko kolovoz autoputa Keln. Gde se tokovi tranzitnog saobraćaja ka Belgiji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Holandiji ili Španiji na kraju konvergiraju preko A 4. U ovoj oblasti procenjujem da je 500 istočnoevropskih vozila parkirano svakog vikenda na autoputevima, stajalištima kamiona, kombinovanim transportnim terminalima, lukama i industrijskim parkovima. Takođe sam pitao policiju na autoputu Keln, kao i vladu okruga Keln.
Kontrola teretnog transporta u Nemačkoj počiva na tri stuba. Dva ovakva stuba su se ili izjasnila da delimično nisu kompetentna ili su se direktno odnosila na prvobitnu nadležnost BALM-a, što nije slučaj. Federalno ministarstvo za digitalne poslove i transport (BMDV) na čelu sa FDP-om takođe doprinosi ovoj situaciji, kao što sam eksplicitno objasnio u izveštaju. Zahtevi fenomenalnog Paketa mobilnosti 1 još uvek nisu sprovedeni u Nemačkoj nakon objavljivanja u Zvaničnom žurnalu EU 31.
Prerano za konkretnu optužbu
Početkom marta još uvek se smrkava oko 18 časova. “To je problem sa inspekcijom u nedelju”, objašnjava Pöpping, koristeći primer rumunskog vozača kamiona koji se udobno smestio u kamion sa kolegama koji gledaju na Rajnu. U kontekstu neformalnog razgovora, inspektori dozvoljavaju samo sebi da im se pokaže iseskivanje dana. Jer, ako bi učestvovali u odgovarajućoj kontroli, na primer preuzimanjem podataka iz masovnog skladišta poslednjih nekoliko nedelja, takođe bi prekinuli period odmora u slobodno vreme. Samo je jedno sigurno: kamion je tamo od petka uveče. “To znači da je on sada u roku od više od 45 sati od redovnog nedeljnog perioda odmora koji možda neće biti proveden u kamionu.” Prema Nemačkom zakonu o administrativnim prekršajima (OWiG), moguće “delo” koje će biti kažnjeno još uvek nije počinjeno. Čak i da BALM tačno zna da kamion možda neće voziti do tačke utovara do ponedeljka ujutru.
Teret dokazivanja leži na BALM-u
Čak i dobro obavešteni vozači to znaju. Sa širokim kezom, Rumun navodi da je boravio sa prijateljima u Kelnu – a zatim se pridružuje svoja tri drugara kako bi pripremio ručak na zadnjem sedištu prikolice. Sva tri vozaиa znaju da ne postoji realnost. Međutim, samo je EU u poziciji da izda propis za zaštitu vozača kamiona, koji je na kraju potpuno potkopan drugim propisom sa zahtevima za kontrolu. Već na Uskrs 2019. prijavio sam da inspektori ne moraju da podnose nikakve dokaze o alternativnom noćenju, na primer u hotelu, privatnom stanu ili nekoj od Roatelovih hotelskih kontejnera na nemačkim kamionskim stajalištima.
Upozorenje Francuskoj
Francuska, između ostalog, se nije pridržavala tog uslova, zbog čega je Komisija EU sada još jednom pojasnila u zvaničnoj belešci da član 20 Uredbe EU 2020/8 ne može da se sprovede članom 8 Uredbe EU 561/2006 za primenu člana 36 stav 165 Uredbe (EK) 2014/<>, koji je došao na snagu <>. Ne postoji bolji način da se potkopa njegova navodna zaštita za pretežno pogođene vozače kamiona na kamionima istočne Evrope, koji sada sve više dolaze iz zemalja kao što su Azerbejdžan, Belorusija, Tadžikistan ili još uvek iz Ukrajine. Stoga polako ponestaju argumenti o tome da li ovo nepodnošljivo stanje stvari nije politički željeno kako bi se sprečila predstojeća ruptura logističkih lanaca pod znakom užasne nestašice vozača.
Bez obaveze povratka kombinovanog transporta u Nemačkoj
To je najveća farsa u ovom kompromisu, koji je delimično potpuno pogrešno usmeren u smislu zanatstva i neverovatno loše ispregovaran u sudskom veću između Parlamenta EU, Saveta ministara saobraćaja EU i Komisije EU kao “čuvara zakona sa zapadnoevropske strane”, koji je potom neko vreme prodavan kao najveće rešenje protiv socijalne deponije. Međutim, obaveza da se kamioni vrate posle osam nedelja, koje litvanski prevoznici posebno koriste za postavljanje novih ustanova blizu granice u Poljskoj, kojima vozači moraju da se vrate na mesto stanovanja u roku od četiri nedelje pod vrlo specifičnim uslovima, ne postoji u kombinovanom transportu.
Nema obaveze povratka u kombinovanom transportu
S obzirom da su pred-i on-vagoni na putu u međunarodnom kombinovanom transportu izuzeti od zahteva za autorizaciju u skladu sa Direktivom EU 92/106/EEC, kompanije koje sprovode te transporte ne moraju da imaju dozvolu EU ili drugo odobrenje za prevoz puteva. Iz tog razloga, nove propise iz Eu paketa mobilnosti ne primenjujem na vozila koja se koriste u Nemačkoj u pred-ili on-carriage. Drugim rečima: kao što sam već posumnjao u svom izveštaju “Van kontrole”, ne može se isključiti mogućnost da kamioni registrovani u istočnoj Evropi od strane prevoznika u ime međunarodnih intermodalnih logističkih kompanija kao što je Arcese, DSV, Filip, Lkw-Walter, Routier ili Samskip, da nabrojim samo nekoliko primera, trajno su stacionirani na svojim lokacijama u Nemačkoj tokom cele godine – a vozači eksploatišu ovu sivu zonu dozvoljenog četvoronedeljnog ritma. a da nikad nisam koristio hotel. To bi bilo grubo krљenje. Quod erat mogao bi da se dokaže.
Održivost železničke rute se izmiče vikendom zbog motora koji rade
Ovako BALM obilazi sever Kelna ove nedelje. Neki kamioni su delimično parkirani na privatnom posedu, gde BALM nema dozvolu da uđe u ovu izviđačku rundu – i jednostavno ide dalje zbog vremenskih ograničenja. Sa izuzetkom velike kompanije sa sedištem u Kelnu, čiji kamioni registrovani u Kelnu većinom zauzimaju vozači iz Bugarske i o kojima vlada okruga Keln zapravo želi da se brine o ovom kvartalu, njeni zaposleni nemaju pristup kamionima registrovanim u Rumuniji, na primer. To bi bio častan zadatak za naše kolege iz Rumunije, na primer u kontekstu međunarodne administrativne pomoći. Neki od vozača takođe žive na putu sa upaljenim motorima u kamionu.
I tako održivost vozne rute smanjene CO2, koja je veoma hvaljena na sjajnim sajtovima specijalista za CT logistiku, vikendom iz pokretačkih motora vozača, koji žele malo toplote na hladnoći i kiši pod nedostojnim okolnostima – ili tokom vrelog leta u nekom trenutku shvate da je čak i najbolja baterija parking klima uređaja iscrpljena u nekom trenutku.
Vozači kamiona u kombinovanom prevozu su svako veče kod kuće
Inspektori konačno doživljavaju vrhunac na Scarletallee oko LOGISTIKE REWE, koji odmah odgovaraju kada ih pitaju da definitivno nemaju odnose sa snabdevanjem sa otprilike 100 kamiona. Prema mojim periodičnim zapažanjima, što sam BALM ne bi trebalo da radi, ova se nalaze svakog vikenda nedaleko od izlaza Keln-Merkenič. Među njima je oko 15, veoma modernih semitrailera iz PT-Transa iz Poljske, koji su očigledno na putu u ime LKW-Valtera, velike logističke kompanije sa oko 10.000 prikolica, kojima je 2019. godine dodeljena nagrada za održivost od strane očigledno pomalo nedostojnih logističkih velikodostojnika. Verovatno su samo verovali da su vozači kamiona u kombinovanom prevozu svakog vikenda kod kuće. Pustekuchen.
Uverenje o nedostupnom privatnom smeštaju
Ovde, takođe, dnevni isečci pokazuju da kamioni, koji se, prema rečima vozača pronađenih na licu mesta u kamionu, koriste na intermodalnom terminalu Keln-Ajfeltor, počinju svoj period odmora u petak uveče ili subotu ujutru. I ovde su vozači precizno obavešteni i pozivaju se na privatni stan u centru kelnovog satelitskog grada Chorweiler, piše Google na osam minuta udaljenosti – ako imate automobil. Kroz pametna pitanja, “koliko često ste tamo”, “koliko soba imate”, “i zašto već provodite vreme u kamionu”, jedan od ukrajinskih vozača, koga želimo da zaštitimo ovde sa detaljima slike, izvlači sertifikat formulisan na tri jezika o privatnom stanu u Liller Štraseu 2.
Pravo u centar, preko puta Evangelističke crkve. Iz vrlo ličnih razloga, izgradio sam prijateljstvo sa njegovim dugogodišnjim pastorom, koji je sada u penziji. Naravno, on zna da je ova kuća sa 159 zvona jedna od boljih kuća – i ima samo stanove. “Ako se tokom našeg razgovora sa vozačima ispostavi da svih 15 vozača ne koristi ovaj privatni stan tokom vikenda”, kaže Pöpping, “onda moramo da pretpostavimo da on nikada neće biti iskorišćen. Hajde da to sada pogledamo.”
DIXI WC šolja – umesto čistih sanitarnih objekata
I tako razgovor na ivici prilično razbacane zelene trake takođe dovodi do izražaja tužnu sudbinu ukrajinskih vozača, koji su i dalje imali priliku da pobegnu u Poljsku sa svojim porodicama tokom ruskog ilegalnog napada na Ukrajinu 24. februara 2022. godine. Vozač na mobilnom telefonu pokazuje bombardovanu kuću u rodnom gradu, koju od tada nije video. Na kraju svega, kao i on, svi vozači kažu da provedu cele četiri nedelje u kamionu pre nego što se vrate u fabriku u Poljskoj. Međutim, umesto čistih i sertifikovanih sanitarnih objekata u privatnom smeštaju, na kraju samo dva DIXI toaleta pored kontejnera za smeće, koje je postavila kancelarija javnog reda u Kelnu. I na kraju, upravo ove slike sa praznim flašama i đubretom dovode do toga da sve više opština zatvori svoje maltretirane industrijske parkove za kamione.
Ekstremni nedostatak parking mesta takođe zbog kombinovanog prevoza
Savezni ministar saobraćaja Volker Vizing (FDP) upravo je objavio u izveštaju da se narednih godina očekuje dalji rast teretnog saobraćaja na nemačkim autoputevima. Takođe zbog kontinuiranog procvata onlajn trgovine – možda i sa dodacima za klimatske aktiviste “poslednje generacije”. Još uvek nije razjašnjeno gde će vozači u najvećoj tranzitnoj zemlji u Evropi provesti dnevni ili nedeljni period odmora sa velikim nedostatkom parking mesta za kamione. Svaka nova izgradnja parking mesta je osujećena, jer se čak i veliki igrači u CT logistici oslanjaju gotovo isključivo na javno parking mesto. Oni bi konačno trebalo da budu u obavezi da navuku na lonac za finansiranje BMDV-a 90 miliona evra, koji je još uvek na raspolaganju, i, na primer, u saradnji sa KRAVAG Parking kamionima, da postave sopstvenu infrastrukturu. Prijave za finansiranje dostupne su i od BALM-a.
Vratićemo se kad postane svetlije.
BALM je intervjuisao oko trideset vozača istočnoevropske drumske vozove ove nedelje. Svi, takođe zbog samozaštite inspektora, u periodu između 13 i 18 časova. Zbog toga se može pretpostaviti da većina njih ponovo odlazi u ponedeljak ujutru. Proaktivna novčana kazna za prekršaj koji nije počinjen nije moguća u OWiG-u. Glavni belgijski inspektor Rejmond Lausberg, koga nemački vozači trenutno često citiraju na društvenim mrežama, i koji sa svojim timom više puta objavljuje veoma visoke kazne od nekoliko desetina hiljada evra za nezakonito prebacivanje redovnog nedeljnog perioda odmora u kamionima na deonici E 40 između Ahena i Ljige, radi na potpuno drugačijoj pravnoj osnovi. Prema krivičnom pravu, on procenjuje kaznu od 1.800 evra samo za preduzetnika, vozač je izostavljen. Međutim, preduzetnik tada ima “prednost” što praktično može besplatno da kupi svoj fiksni kamion bez pravnog postupka. Što većina ljudi verovatno radi – i pretpostavlja se da plaća iz poštanskog fonda.
“Nemamo tu mogućnost”, kaže Pöpping smireno na kraju dana. “Vratićemo se kad postane svetlije.” Ako su vozači zaista proveli više od 45 sati u kamionu uveče. Na severu Kelna više nema mnogo alternativnih opcija parkiranja.
https://www.eurotransport.de/