Drumski prevoznici troše više na plate, opremu i usluge. Ovaj članak, zasnovan na najnovijem obavještajnom brifingu IRU-a, analizira njihove investicije i troškove. Ukupne plate (uključujući plate, bonuse i dodatke) u drumskom transportu su porasle za približno 49% tokom protekle decenije.
Ovo značajno povećanje je kombinacija rasta broja ljudi koji rade u sektoru od 27% i povećanja plata.
EU plate i plate u drumskom transportu U proseku, plate u drumskom transportu u EU porasle su za 18% između 2013. (16.940 evra) i 2021. (20.130 evra).
Kao što se i očekivalo, plate značajno variraju među zemljama EU (podela po zemljama EU dostupna u brifingu).
Prosečne plate i plate po zaposlenom u drumskom transportu u EU Povećanje potrošnje na sredstva (kao što su vozila) i usluge je manje izraženo od rasta plata (37% i 49%, respektivno).
U proseku, potrošnja kompanija za drumski teret na imovinu, usluge i plate porasla je za 40% tokom protekle decenije. EU drumski teret ukupna kupovina robe i usluga
Na nacionalnom nivou, prevoznici drumskog tereta u Belgiji, Danskoj, Luksemburgu i Holandiji prednjače u investicijama (nacionalni pregled dostupan u brifingu). Troškovi energije su takođe porasli, što je uticalo i na putnički i na teretni drumski transport. Potrošnja na dizel je generalno porasla u svim zemljama tokom protekle decenije, uz povremene padove, kao što je bilo tokom pandemije. EU drumski transport procenjena cena dizela Očekuje se da će potrošnja za dizel nastaviti da raste zbog uticaja rata u Ukrajini na energetsko tržište. Zajedno, plate i dnevnice (oko 35%), investicije u opremu (oko 28%) i energiju (oko 24%) čine 87% troškova drumskih transportnih preduzeća.
Što veće, to profitabilnije: 0,5% transportnih kompanija generira 20% dodane vrijednosti
90% transportnih kompanija u Evropi ima manje od deset zaposlenih, u poređenju sa 0,5% najefikasnijih kompanija sa više od 250.
To su podaci Međunarodne organizacije za cestovni transport (IRU), koja izračunava dodanu vrijednost kompanije kao razliku između prodajne cijene i ukupnih troškova proizvodnje. Ovako se mjeri efikasnost, produktivnost i ekonomsko zdravlje kompanija u sektoru. Ovaj izvještaj o situaciji u sektoru – koji se može kupiti putem ovog linka – napravljen je sa podacima iz 2021. godine, iako IRU podsjeća da je postotak transportnih kompanija koje imaju od jednog do devet zaposlenih – ovih 90% – bio isti u 2022. godini.
Među troškovima transportnih kompanija, plate čine značajan udio (oko 35%), zajedno sa ulaganjima u opremu (oko 28%) i gorivo (oko 24%). Ukupne plaće (uključujući plaće, bonuse i naknade) u cestovnom teretnom saobraćaju porasle su za oko 49% u posljednjoj deceniji. Ovo značajno povećanje je kombinacija rasta od 27% u broju zaposlenih u sektoru i povećanja plata.
Kada se gleda povećanje plata tokom deset godina, prosječno povećanje u EU je približno 18%, sa prosječnom platom koja je porasla sa 16.940 eura u 2013. na 20.130 eura u 2021. godini. Nije iznenađujuće da se plaće značajno razlikuju između zemalja EU.
https://www.iru.org/news-resources/