S druge strane, da li ova promocija kamera, dok istovremeno odustaje od salona, odgovara preferencijama vozača? Nažalost, ne nedostaje ljudi koji imaju potpuno suprotna očekivanja. Primjer za to je novi Mercedes-Benz Actros L, koji je upravo preuzeo MORI Transport iz Kalisza. Ovo vozilo je posebno naručeno bez kamera, ali sa limuzinom, jer je to bila prednost vozača kompanije. Zato sam došao na ideju da sprovedem anketu među zaposlenima u MORI Transportu, proverim koliko su jake njihove preferencije i koliko bi njih pretplatilo na gore navedeni izbor.
Najnoviji primjer bez kamera, ali sa salonom:
MORI Transport iz Kalisza ima flotu od 20 Mercedes-Benz vozila u različitim konfiguracijama. Pored gore opisanog rasporeda, tu su i Actros kamioni sa retrovizorima i normalnim enterijerom, sa kamerama i normalnim enterijerom, kao i kamere i salon. Većina ovih vozila je konfigurisana za naručivanje, iako je bilo nekoliko primera sa zaliha, kupljenih bez uticaja na opremu. Nedavno je kompanija testirala i novi DAF XG+ opremljen kamerama, ali je na kraju preuzela isporuku ovog modela u verziji sa ogledalima. Rad ovih vozila odvija se na međunarodnim rutama, u pojedinačnim posadama, u 2/1 ili 3/1 sistemima.
Ali, da pređemo na samu anketu. 21 vozač kompanije, koji su u redovnom kontaktu sa opremom, odgovorio je na tri jednostavna pitanja. Dva od njih su bila zatvorena, i to: “Da li više volite kamere ili klasična ogledala?” i “da li više volite dnevni boravak ili običan unutrašnji raspored?”. Treće, dodatno pitanje bilo je otvoreno, tražeći od vozača da ukažu na one elemente opreme koji su im od posebnog značaja.
Actros sa MirrorCam bočnom kamerom:
Ogledala ili kamere?
15 od 21 vozača odlučilo se za klasična ogledala, 2 vozača su odabrala kamere, a 4 vozača nije bilo briga. Ispostavilo se da su pristalice ogledala više od 71 odsto posade, a pristalice kamera manje od 10 odsto.
Odakle dolazi ovaj rezultat? Protivnici kamera kritikovali su ih zbog zamaranja uzorka, pogoršanja kvaliteta slike u lošim vremenskim uslovima, otežavajući procenu širine kabine, slučaja kvara koji je već poznat u kompaniji, i nemogućnosti promene ugla gledanja jednostavnim pomeranjem glave. Pored toga, konstatovano je da je teže odrediti brzinu, udaljenost i nagib putem kamera. S druge strane, pristalice kamera pohvalile su ovo rješenje jer je olakšalo okretanje udesno i što nije ometalo pogled prilikom ulaska u kružni tok.
Dnevni boravak ili redovna unutrašnjost?
17 od 21 vozača odabralo je limuzinu, 2 vozača su odabrala klasični raspored interijera, druga 2 nisu imala jasnu prednost. Salon je pobedio sa 81 odsto glasova, dok je aranžman sa redovnim krevetom dobio manje od 10 odsto glasova.
Odakle dolazi ovaj rezultat? Zagovornici salona ponovili su argument o više slobodnog prostora u kabini. Pored toga, desno lounge sedište, koje je ugrađeno u Actros ispod sklopivog kreveta, hvaljeno je zbog visokog nivoa komfora. S druge strane, pristalice klasičnog rasporeda radije imaju jednostavno veliki donji krevet, a istovremeno im smeta manje prostora za odlaganje u dnevnoj sobi.
3. druga neophodna oprema:
Na pitanje o drugim važnim karakteristikama opreme, čak 13 od 21 vozača naznačilo je pomoćni klima uređaj na svojoj listi. Nijedan drugi dodatak nije dobio više glasova.
11 od 21 vozača dalo je ventilirano sjedište i udobnu varijantu dušeka na listi.
7 od 21 vozača imalo je multimedijalni sistem sa dobrim zvučnim sistemom i kožnim volanom.
U istraživanju su 4 vozača naznačila sto, frižider sa funkcijom zamrzivača, veliki broj utičnica za punjenje, kao i električni sistem prilagođen dužim zaustavljanjima. Potonje rješenje je shvaćeno, na primjer, kao četiri baterije po traktoru, prisustvo senzora pražnjenja ili fotonaponskih panela.
3 vozača su zamenila farove visokih performansi i presvlake kožnih sedišta.
Koju opremu vozači preferiraju? Ogledala umesto kamera i kabina sa salunom – 40 tona